Sunday, 15 April 2018

Έκθεση ζωγραφικής της Φωτεινής Αλεξίου στην Myrό Gallery

H Myrό Gallery έχει την τιμή να παρουσιάζει την δουλειά της ζωγράφου Φωτεινής Αλεξίου σε μια ατομική έκθεση στην Κεντρική Αίθουσα της και να σας προσκαλέσει στα εγκαίνια της την Πέμπτη 26 Απριλίου 2018 στις οκτώ το βράδυ (20.00).

Η καλλιτέχνις σημειώνει μεταξύ άλλων σε δήλωση (statement) που εξέδωσε για την έκθεση της: "Ξεκινάω με το πρώτο μέρος της δουλειάς μου, της σπουδής πάνω στην αναπαράσταση, η οποία αποτελεί πρωτίστως προσπάθεια κατάκτησης ακαδημαϊκής τεχνικής στη ρεαλιστική απόδοση του αντικειμένου. Η εναπόθεση του προβληματισμού και της γνώσης που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια των σπουδών στον ανυπόμονο καμβά, και η συγκράτηση του χρόνου στο πινέλο και στα αφηγούμενα χρώματα των εμπειριών μου, με οδήγησε με τη σειρά της στο επόμενο μέρος της δουλειάς μου, με έργα που προσπαθούν να καταγράψουν την ανθρώπινη εμπειρία του χρόνου. Μία ανάγκη αφήγησης της ονειρικής εμπειρίας μέσα από χρώματα που αλλοιώνονται από το πέρασμα του χρόνου και άφησαν τα ίχνη της παρέλευσής του. Χρώματα που κρατάνε το όνειρο και την ατμόσφαιρα ενός παρελθόντος αλλά και τη λήθη σε ένα παρόν. Ο πίνακας πλέον είναι ένα παράθυρο που βλέπεις είτε από μέσα είτε από έξω. Μία οθόνη που παρακολουθεί τις ζωές των άλλων, αφήνοντας συνειδητά τους εαυτούς μας ως απλούς παρατηρητές”.
Σύντομο Βιογραφικό
Η Φωτεινή Αλεξίου είναι Αρχιτέκτων Μηχανικός στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Παύλου Μελά Θεσσαλονίκης και προπτυχιακή φοιτήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης. Έχει δείξει την δουλειά της σε πολλές ομαδικές εκθέσεις σε όλη την Ελλάδα. Έργα της ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Η έκθεση διαρκεί από την Πέμπτη 26 Απριλίου μέχρι και το Σάββατο 19 Μαΐου 2018, στεγάζεται στον χώρο Showroom της Myrό Gallery, και είναι ανοικτή για το κοινό με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ Πέμπτη & Παρασκευή 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 – 15.00.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ