Tuesday, 3 April 2018

Meet the Artist Weekender Spring: 14 - 16 Απριλίου στην Θεσσαλονίκη

Τρεις ημέρες, Σάββατο 14, Κυριακή 15 και Δευτέρα 16 Απριλίου 2018, η Myrό Gallery θα φιλοξενήσει την 8η διοργάνωση του επιτυχημένου και εγκαθιδρυμένου απο το 2013 project της Meet the Artist “Weekender Spring”. Πρόκειται για ένα project αδιαμεσολάβητης επαφής των καλλιτεχνών με το φιλότεχνο κοινό, στην διάρκεια του οποίου παρουσιάζονται 20 εικαστικοί καλλιτέχνες , οι οποίοι θα παρευρίσκονται σε αυτή επί τρεις ημέρες κατά τις ώρες Σάββατο 19.00 – 22.00 , Κυριακή 12.00 – 18.00 και Δευτέρα 11.00 – 14.00, μιλώντας με το κοινό για την δουλειά τους και δείχνοντας χαρακτηριστικά τους έργα. Ζωγραφική, μικρογλυπτική, κόσμημα, χαρακτική, μινιατούρα, εικαστικό αντικείμενο, διακοσμητικά, συγκαταλέγονται στα έργα που θα δει ο επισκέπτης. Το project θα εγκαινιαστεί με την παρουσία όλων των καλλιτεχνών φυσικά, το Σάββατο 14 Απριλίου στις 19.00.

Τον συντονισμό του project έχει ο Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντής του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Η είσοδος όλες τις ημέρες είναι ελεύθερη για όλους!

Στο Meet the Artist Weekender Spring θα γνωρίσετε τους καλλιτέχνες (παρατίθενται με αλφαβητική σειρά κατά το επώνυμο τους): Antoni Dragan, Kallista Ivanova, Νίκη Βλαχογιάννη, Σωτήρης Γιολδάσης, Αντωνία Γκαμπούρα, Σωκράτης Ευγενίδης, Αναστάσιος Καραπαπάζογλου, Ιουλία Μακρή, Μανώλης Μάξιμος, Κωνσταντίνα Μαρτζέλη, Φανή Μουστακίδου, Χρύσα Μπαρζόκα, Φωτεινή Μπουχάρα, Ιωάννα Παπαδοπούλου, Άγγελος Παπουτσής. Επίσης το Meet the Artist Weekender Spring στηρίζει την Εθελοντική Δωρεά Μυελού των Οστών ΚΕΔΜΟΠ - "Χάρισε Ζωή", στο οποίο παραχωρεί δωρεάν χώρο ενημέρωσης του κοινού για τις δραστηριότητές του σε όλη την διάρκεια της έκθεσης.


Σχετικά με το ΚΕΔΜΟΠ - "Χάρισε Ζωή"
Το ΚΕΔΜΟΠ - "Χάρισε Ζωή" είναι κέντρο ενημέρωσης και προσέλκυσης εθελοντών δοτών μυελού των οστών του Πανεπιστημίου Πατρών, το οποίο εγγράφει εθελοντές στην εθνική και παγκόσμια δεξαμενή δοτών, ώστε να βοηθά ασθενείς με καρκίνο του αίματος, με μόνη ελπίδα τη μεταμόσχευση μυελού των οστών, να βρουν συμβατό εθελοντή δότη που θα τους «χαρίσει» ζωή. Ανακαλύψτε περισσότερα στην διεύθυνση www.xarisezoi.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ