Sunday, 4 March 2018

Ατομική έκθεση της Χριστίνας Κελεσίδου στο Showroom της Myrό Gallery

Η Myrό Gallery (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης) έχει την τιμή να παρουσιάζει την έκθεση γλυπτικής της γνωστής Θεσσαλονικιάς εικαστικού δημιουργού Χριστίνας Κελεσίδου και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της την Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018 στις 20.00.

Η γνωστή για τα γλυπτά της καράβια καλλιτέχνις, τα οποία είναι συχνά κατασκευασμένα από ξύλο θαλάσσης, δίχτυ, ύφασμα και μεταλλικά μέρη, ποικιλμένα με κομμάτια από κουπαστή πλοίου, βαρίδια και άλλα αντικείμενα που προέρχονται από παροπλισμένα πλοία κουβαλούν ιστορίες που σημειολογικά αλλά και εμπράγματα καταδεικνύουν την φθορά και την πάροδο του χρόνου μαζί την διαδικασία της επανάχρησης των υλικών. Εύστοχα έχει σημειώσει στο παρελθόν η κριτικός θεάτρου Ηρώ Βακαλοπούλου: “Μια γυναίκα ξεκινά συνήθως την καλλιτεχνικής της αναζήτηση με όνειρο. Αναζητά ένα καταφύγιο και βιώνει μέσα σε αυτό μια παράλληλη ζωή. Ανακαλύπτει μορφές και δομές που απηχούν εικόνες οι οποίες αντλούνται από πτυχές μυστικών βιωμάτων. Από εντάσεις του συνειδητού και του ασυνείδητου. Μια γυναίκα καταγράφει πρώτα το ανέκφραστο. Ψάχνει πίσω από την λέξη, την γνώση και το νόημα. Η Χριστίνα σ' ένα από τα πρώτα της μεγάλα ταξίδια απέσπασε έναν κόσμο μνήμης παράξενο και τον υπηρέτησε με ενστικτώδη ζήλο και αισθαντική φόρμα”.


Έργα της Χριστίνας Κελεσίδου υπάρχουν στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στον Καναδά, στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ και στο Θεαγένειο, ενώ πολλά κοσμούν γνωστές ιδιωτικές συλλογές.

Επιλεγμένες εκθέσεις:
  1. 2001: Πόρτο Βαλίτσα, Α' Ατομική Έκθεση
  2. 2002: Αίθουσα Τέχνης, Ομαδική Έκθεση
  3. 2002: VILLA BIANCA
  4. 2003: Αίθουσα Τέχνης, Έκθεση Επαγγελματιών Ζωγράφων, Ομαδική Έκθεση
  5. 2004: Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, Β' Ατομική Έκθεση
  6. 2004: Α' Βραβείο επετειακου εξωφύλλου το περιοδικού FAN-ZEIN
  7. 2005: Αίθουσα Τέχνης BACARO, Αθήνα
  8. 2005: Συμμετοχή στα εγκαίνεια ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ (Θεσσαλονίκη Μεσόγειος)
  9. 2006: Γυναίκες Δημιουργοί (Δήμος Θε/νίκης) VILLA BIANCA
  10. 2006: ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΧΕΠΑ
  11. 2008: ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ REMEZZO (Δ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ)
  12. 2009: ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΊΟ
  13. 2011: ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
  14. 2013: ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
  15. 2013: ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ

Η έκθεση διαρκεί από την Πέμπτη 15 Μαρτίου μέχρι και το Μ. Σάββατο 7 Απριλίου 2018, στεγάζεται στον χώρο Showroom της Myrό Gallery, και είναι ανοικτή για το κοινό με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ Πέμπτη & Παρασκευή 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 – 15.00.



Σχετικά με την Myrό Gallery
Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ