Monday, 4 December 2017

Η Myrό Gallery παρουσιάζει τον Δημήτρη Παπαστάμο στην Θεσσαλονίκη

Η Myrό Gallery (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης) έχει την τιμή να παρουσιάζει στην Θεσσαλονίκη ατομική έκθεση του ζωγράφου και εικονογράφου Δημήτρη Παπαστάμου, και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2017 στις 20.00, παρουσία του καλλιτέχνη, με την επιμέλεια του Πάρη Καπράλου.

Με αφορμή την έκθεση του, ο καλλιτέχνις εξέδωσε την ακόλουθη δήλωση: “Η Τέχνη πάντα ήταν κοινωνικό βαρόμετρο. Αναλύοντας έναν πίνακα του Μεσοπολέμου για παράδειγμα, κατανοούμε αμέσως την κοινωνική και πολιτική κατάσταση της εποχής  εκείνης. Αυτή η Τέχνη με αφορά και οι καλλιτέχνες που την υπηρέτησαν είναι για εμένα ειλικρινείς. Έτσι κι εγώ επέλεξα η θεματολογία μου να έχει σχέση με τα καθημερινά προβλήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα με μια κριτική ,και πολλές φορές επικριτική ματιά. Η ζωγραφική μου είναι ανθρωποκεντρική.  Η ανθρώπινη φιγούρα έχει τον κύριο λόγο στους πίνακές μου,προσπαθώντας πάντα να είμαι επίκαιρος,ακόμα και όταν σημειολογικά χρησιμοποιώ στοιχεία από την ζωγραφική των προηγούμενων αιώνων”.

O Έλληνας καλλιτέχνης Δημήτρης Παπαστάμος έχει σταδιοδρομήσει για πολλά χρόνια στο εξωτερικό. Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 3 Απριλίου 1968. Σπούδασε στο Παρίσι, Πλαστικές Τέχνες και Ιστορίατης Τέχνης. Το 1994 έκανε στο Παρίσι την πρώτη του ατομική έκθεση στην αίθουσα Le Saint ενώ το 1995 συμμετείχε και στηνπρώτη του ομαδική. Έπειτα από δεκατρία χρόνια παραμονήςστο Παρίσι, το 1999 απέσπασε, στην Ελλάδα πλέον, το πρώτοβραβείο κόμικς του περιοδικού «Nemecis». Συνεργάστηκεμε το περιοδικό «9» ως κομίστας και συμμετείχε με αυτή τηνιδιότητα κάθε χρόνο στα φεστιβάλ κόμικς της «ΒΑΒΕΛ». Ως σκηνογράφος είχε συνεργασία με την πειραματική θεατρικήομάδα ΜΑΕΣΤΑ. Εργάστηκε ως storyboarder σε όλες τις μεγάλες εταιρείες παραγωγής ταινιών (Kino, Stefi, Modiano κ.λπ.). Ως εικονογράφος, σκιτσογράφος και γελοιογράφος συνεργάστηκε με διάφορα έντυπα του περιοδικού και ημερήσιου Τύπου μεταξύτων οποίων τα «Marie Claire», «Esquire», «Ελευθεροτυπία»κ.λπ. Σήμερα εργάζεται ως ζωγράφος.

Η έκθεση διαρκεί από την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2017 μέχρι και το Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2018, στεγάζεται στην Κεντρική Αίθουσα της Myrό Gallery, και είναι ανοικτή για το κοινό με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ Πέμπτη & Παρασκευή 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 – 15.00.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ