Wednesday, 6 December 2017

Meet the Artist “Christmas Edition”: Η γιορτή των εικαστικών τεχνών στην Θεσσαλονίκη!

Τρεις ημέρες, Σάββατο 16, Κυριακή 17 και Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2017, λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, η Myrό Gallery θα φιλοξενήσει την 7η διοργάνωση του επιτυχημένου και εγκαθιδρυμένου απο το 2013 project της Meet the Artist “Christmas Edition”. Πρόκειται για ένα project αδιαμεσολάβητης επαφής των καλλιτεχνών με το φιλότεχνο κοινό, στην διάρκεια του οποίου παρουσιάζονται 20 εικαστικοί καλλιτέχνες , οι οποίοι θα παρευρίσκονται σε αυτή επί τρεις ημέρες κατά τις ώρες Σάββατο 19.00 – 23.00 (εγκαίνια), Κυριακή (12.00 – 18.00) και Δευτέρα (11.00 – 15.00), μιλώντας με το κοινό για την δουλειά τους και δείχνοντας χαρακτηριστικά τους έργα. Ζωγραφική, μικρογλυπτική, κόσμημα, χαρακτική, μινιατούρα, εικαστικό αντικείμενο, διακοσμητικά, συγκαταλέγονται στα έργα που θα δει ο επισκέπτης. Τον συντονισμό και την επιμέλεια του project έχει ο Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντής του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House.

Η είσοδος όλες τις ημέρες είναι ελεύθερη για όλους!

Πληροφορίες σχετικά με τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες βρίσκετε στην διεύθυνση www.myro.gr.

Στο Meet the Artist  “Christmas Edition” θα γνωρίσετε τους καλλιτέχνες (παρατίθενται με αλφαβητική σειρά κατά το επώνυμο τους): Γιώργος Αβραμίδης, Ευθυμία Γιαννακού, Κώστας Εφημίδης, Άρης Καϊάφας, Άγης Κανάκης, Αναστάσιος Καραπαπάζογλου, Συρματένια Καρβουνιάρη, Χρήστος Κατσίνης, Ελένη Λυμπεράκη, Μαρία Μιντιούρη, Μελίνα Μπαϊρακταρίδου, Χρήστος Μπαλουκος, Βικτώρια Μπουτένκο, Ντανιέλα Ντόρο, Μάιρα Παλτίδου, Μαρία Περδικάρη, Σοφία Στραστινάκη, Γεωργία Τρούλη, Φρίξος Τσαπόπουλος, Βενετία Υφαντίδου, Νίκος Χιωτίνης.


Σχετικά με το Meet the Artist
To project "Meet the Artist" είναι βραχεία έκθεση τριών ημερών στόχος της οποίας είναι να φέρει σε απευθείας επαφή τους φιλότεχνους με τους δημιουργούς – καλλιτέχνες. Στο πλαίσιο του project η γκαλερί παραχωρεί έναν προσυμφωνημένο χώρο σε καλλιτέχνες και ομάδες εικαστικών καλλιτεχνών, ώστε να εκθέσουν ό,τι και όπως επιθυμούν, να διαχειριστούν μόνοι τους την σχέση τους με το φιλότεχνο κοινό, να μιλήσουν με τους επισκέπτες, να κάνουν νέες γνωριμίες και εγκαινιάσουν σχέσεις. Έτσι δίνεται η δυνατότητα στον καλλιτέχνη να έρθει σε άμεση επαφή με το κοινό, να τεκμηριώσει τις δημιουργίες του με την δική του ματιά, και εγκαθιδρύσει μονιμότερες σχέσεις με το κοινό του ή/και να διαχειριστεί καλύτερα τις υπάρχουσες. Από την άλλη μεριά, δίνεται η ευκαιρία στο φιλότεχνο κοινό της πόλης να κατανοήσει καλύτερα την δημιουργία και την παραγωγή του καλλιτεχνικού έργου, αλλά και να επιδιώξει την αδιαμεσολάβητη σχέση με τον καλλιτέχνη.

Συμμετοχή
Καλλιτέχνες που θα ήθελαν να συμμετέχουν σε επόμενη διοργάνωση μπορούν να επικοινωνούν με τον τον Επιμελητή της Myrό Gallery κ. Πάρη Καπράλο (myro.thessaloniki@gmail.com, 6948813460).

Σχετικά με την Myrό Gallery
Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Διευθυντής της είναι ο Θάνος Λούδος και καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ