Saturday, 2 December 2017

ΝΑΟΥΣΑ, Η ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΟΙΝΟΥ 2017 8 - 10 Δεκεμβρίου 2017

Συνεπής στο ετήσιο ραντεβού της με τους οινόφιλους, η «ΝΑΟΥΣΑ, ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΟΙΝΟΥ» θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 8 με 10 Δεκεμβρίου 2017. Η φετινή εκδήλωση θα είναι επετειακή, καθώς συμπίπτει με τη συμπλήρωση των 30 χρόνων από την ανακήρυξη της Νάουσας σε Διεθνή Πόλη Αμπέλου και Οίνου από τον OIV (Organisation Internationale de la Vigne et du Vin /Διεθνής Οργανισμός Αμπέλου και Οίνου) στη Ρώμη (1987). Το πλούσιο πρόγραμμα της διοργάνωσης θα διεξαχθεί στον Πολυχώρο ΒΕΤΛΑΝΣ την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου, ενώ νέος χώρος –το κτίριο «ΕΡΙΑ» Χρήστος Λαναράς- θα φιλοξενήσει το κύριο μέρος του προγράμματος, το Σαββατοκύριακο 9 και 10 Δεκεμβρίου.

Φέτος, οι πρωταγωνιστές θα είναι οι ίδιοι οινοποιοί. Θα αναλάβουν να μας πλοηγήσουν στον υπέροχο κόσμο του Ξινόμαυρου, αποκαλύπτοντας πτυχές της πολυδύναμης ποικιλίας μέσα από τη δική τους, προσωπική ματιά. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν περιεχόμενο τόσο εντός του ποτηριού τους με ιδιαίτερες γευσιγνωσίες, όσο και εκτός με παρουσιάσεις και συζητήσεις για θέματα που αναδεικνύουν το όραμα αλλά και τις στρατηγικές προκλήσεις που καλείται η Νάουσα –αλλά και το ελληνικό κρασί εν γένει- να αντιμετωπίσει. Από τη «Νάουσα που Ονειρευόμαστε» στα «Social Media: Αρκεί μόνο μια καλή φωτογραφία?».

Όπως κάθε χρόνο, μαζί με τον οικοδεσπότη Σύνδεσμο Αμπελουργών και Οινοποιών Νάουσας, όλη η πόλη θα κινείται στο ρυθμό της γιορτής του Ξινόμαυρου. Ειδικά μενού και προσφορές από τα τοπικά εστιατόρια και wine bars, αλλά και ειδικές τιμές από επιλεγμένα ξενοδοχεία για τους οινόφιλους που θα επισκεφτούν την πανέμορφη Νάουσα. To τριήμερο θα κλείσει με την «Ανοικτές Πόρτες» των Οινοποιείων της ζώνης προσφέροντας ξεναγήσεις, γευσιγνωσίες και ειδικές εκδηλώσεις.

ΧΩΡΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Πολυχώρος ΒΕΤΛΑΝΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 και ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΚΤΙΡΙΟ «ΕΡΙΑ» ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΝΑΡΑΣ

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ