Friday, 13 October 2017

Beton7 | Jorge Cabieses-Valdes: Ornamental Torture

"Ornamental Torture" is the first solo exhibition in Athens by the Chilean artist Jorge Cabieses-Valdes.  Over the period of two years the artist has collected a number of small decorative porcelain items from consignment stores in Athens. Such shops, which allow individuals to submit and potentially sell personal objects on consignment, have increased in number during the recent economic crisis. The artist approaches them as museums of domestic life that offer a rare opportunity to explore private possessions. His collection of poor quality, second-hand porcelain items is the starting point for the works presented in this exhibition.  While these objects have witnessed turbulent events of possession and loss and have been saturated with the vicissitudes of the current crisis, their surfaces remain elegantly rigid and arrogantly unaltered by the circumstances. In an attempt to stir their stillness and challenge their silence, the artist forcefully provokes the mute and untroubled surfaces until they are altered. Each documented object has been submitted to visual deformations through an intervened camera lens. In the resulting video, painting, sculpture and sound pieces, the highly distorted items remain recognizable as ornamental porcelain artifacts. Tracking them back to their original form is an instinctive response of the eye, suggesting an inherent, hearty connection to such traditionally domestic objects.  A performance of Porcelanatron III will be presented during the opening. Porcelanatron III is a sound-sculpture created by the artist, interpreted by percussing printed porcelain tiles.



Jorge Cabieses-Valdes (1978, Chile)
MFA Fine Art, Goldsmiths College, University of London (2008), MA in Fine Arts, Universidad de Chile (2006) and BA Visual Arts, Universidad de Chile (2003).

Selected solo shows include, Museo sin Muros MNBA, Chile (2016); CO Galería, Chile (2015); Sala de Arte CCU, Chile (2014); Galeria XS, Chile (2014); Museo de Arte Contemporáneo, Chile (2013); Galería Temporal, Chile (2013); HIAP Kaapelin Galleria, Helsinki, Finland (2012); Galería D21, Chile (2012); Galeria Tajamar, Chile (2011); Museo de la Solidaridad, Chile (2011); Galería Centro, Talca (2011).

His work has been exhibited in international group shows, such as: Elika Gallery, Greece (2016); Incheon Art Platform Gallery, South Korea (2013); Local Arte Contemporáneo, Chile (2011); Forman´s Smokehouse Gallery, UK (2010); Galeria Otro Espacio, Spain (2009); Galería D21, Chile (2009); De Service Garage, Holland (2008); Wallis Gallery, UK (2008); Brussels Bienniale Side Project, Belgium (2008); Hyunghee Museum, South Korea (2007); Arti et Amicitae, Holland (2008); Museo de las Américas, Spain (2006); Transition Gallery, UK (2005); among others.

He has participated in Incheon Art Platform Residency Program in South Korea (2013) and HIAP Helsinki International Art Program in Finland (2011). He has obtained the FONDART funding award in 2012, 2010 and 2005, DIRAC funding program in 2005 and Presidente de la República Scholarship in 2006.

From 1994 to 2014 he was part of the Chilean experimental music project Tobias Alcayota.

www.jorgecabiesesvaldes.cl

Beton7, 7 Pidnas str, Athens, +30 210 7512 625

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ