Tuesday, 19 September 2017

Έκθεση ζωγραφικής της Εύης Κυρμακίδου στην Myrό Gallery τον Οκτώβριο

Η Myrό Gallery έχει την χαρά να φιλοξενεί νέα έργα της αγαπητής στην Θεσσαλονίκη γνωστής ελληνίδας ζωγράφου Evi Kirma στην Θεσσαλονίκη στον χώρο της Project Room και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της που θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017 στις οκτώ το βράδυ (20.00), στην Myrό Gallery (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης).

Σε statement για την σειρά η καλλιτέχνις σημειώνει μεταξύ άλλων: “Η EVI KIRMA στο ζωγραφικό της έργο αναπαριστά ανεικονικά την δική της ενδοχώρα, απαλλαγμένη από τοξικά συναισθηματικά απόβλητα. Έχοντας ως εμμονή από την αρχή της εικαστικής της πορείας τον φόβο του εγκλωβισμού –συναισθηματικό, σεξουαλικό, πολιτικό, κοινωνικό, οικογενειακό, ψυχικό κτλ- ξορκίζει την εμμονή της, δίνοντας μέσα από το έργο της το στίγμα του απεγκλωβισμού και των διόδων διαφυγής. Ψυχεδελικές, ονειρικές, ανεικονικές ωραιοποιημένες αφηγήσεις, ενός αποτυπωμένου απεγκλωβισμού, απόεγκλωβισμό παρελθοντικό, παροντικό ή μελλοντικό υπαρκτό ή φανταστικό. Μια μεγάλη γκάμα χρωματικών εναλλαγών που διαδέχονται η μία την άλλη, απλωμένες σε δυναμικές φόρμες γεωμετρικών ή μη σχημάτων, αφήνουν το αίσθημα της ευφορίας στον αναγνώστη. Οι μικρές χρωματικές κουκίδες σημεία στιγμιαίας ευτυχίας είναι ενταγμένες στο γενικό σύνολο της ποθητής ψυχικής ανάτασης. Θέματα παρμένα από τον κόσμο μας, την θάλασσα, την γη, τον αέρα, τον ήλιο, την φωτιά, το σύμπαν, μικροσκοπικές και μακροσκοπικές απεικονίσεις καταγεγραμμένες στον καμβά με τον δικό της μοναδικό τρόπο, καλούν τον θεατή σε ένα ταξίδι διαφυγής από τους εγκλωβισμένους του κόσμους, από ένα παράθυρο στα όρια του καμβά. ”.

Σύντομο βιογραφικό
Η Evi Kirma(Εύη Κυρμακίδου) γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Μετά τις πρώτες της σπουδές στο τμήμα Γεωλογίας της σχολής Θετικών Επιστημών του Α.Π.Θ αφοσιώθηκε στην τέχνη.Σπούδασε στη σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος – ΕΕΤΕ και μέλος του ΣΚΕΤΒΕ. Έχει δείξει την δουλειά της σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις: Italy Forli, South Korea Gunsan Sandol International Art Fair, Italy Lecce, Turkey Kastamonu, Albania Fier, Kosovo Suhareke, Scopia Kavadarci, Scopia Gostivar Culture Center, Myro Gallery, Εθνολογικό Μουσείο Κοζάνης, Πτολεμαΐδα gallery512, Πινακοθήκη Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, ‘ΑΚΤ-ΤΕΙΝ’, Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου, Lola Nikolaou Gallery, «ρώ» Gallery, Govedarou Gallery, Κεντρική Βιβλιοθήκη ΠΑΜΑΚ στη Θεσσαλονίκη, Metropolitan Hotel (Θεσσαλονίκη), “ARTATHINA 2015”, «Μακεδονία Παλλάς», Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών «Ελευθερία» (Δράμα), Papatzikou gallery (Βέροια), Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης, Vlassis Art Gallery, Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Φιλόπτωχος Αδελφότης Ανδρών Θεσσαλονίκης (ΦΑΑΘ), «Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης» Φλώρινας, «Αρχαιολογικό μουσείο» Αιανή Κοζάνης , Φιλεκπαιδευτικός Σύλλογος Φλωρίνης «Αριστοτέλης». Συμμετέχει στο διεθνές project "International Art Colony, ενώ εργάζεται στον Δήμο Θεσσαλονίκης ωςυπεύθυνη εικαστικός του τμήματος Ζωγραφικής Ενηλίκων των εικαστικών εργαστηρίων της Ε΄ Κοινότητας.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 4 Νοεμβρίου 2017. Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Διευθυντής Gallery: Θάνος Λούδος. Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ