Sunday, 24 September 2017

Έκθεση ζωγραφικής της Στυλιάνας Κατσιάρη στο Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο του19ου Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Γκ.Λ.Α.Τ. Ταινιών με τίτλο "Φύλο και Ορατότητα" η κύπρια ζωγράφος Στυλιάνα Κατσιάρη, η οποία φιλοτέχνησε και την αφίσα του Φεστιβάλ, παρουσιάζει έκθεση ζωγραφικής της στο φουαγιέ του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στο Λιμάνι,  και σας προσκαλεί να την επισκεφτείτε. Το «19ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Γκ.Λ.Α.Τ. Ταινιών» θα διεξαχθεί από τις 29 Σεπτεμβρίου ως τις 3 Οκτωβρίου 2017 στο Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη της Θεσσαλονίκης, στο λιμάνι. Η έκθεση είναι ανοικτή για το κοινό κατά τις ώρες και μέρες που ανοίγει το μουσείο (Δευτέρα-Τετάρτη 09:00-15:00 Πέμπτη 09:00-19:00 Παρασκευή 09:00-20:00) και στις ώρες προβολών του Φεστιβάλ.

Οι πίνακες της νεαρής εικαστικού έχουν ως θέμα τις έμφυλες σχέσεις, την Ορατότητα  και τις κοινωνικές διακρίσεις με γνώμονα τον σεξουαλικό προσανατολισμό. Ο Εικαστικός Επιμελητής της Myro Gallery κ. Πάρης Καπράλος γράφει για τα έργα της ζωγράφου: “Η θεματική που απασχολεί το έργο της είναι η επιβολή μιας κοινωνικής νόρμας στην εποχή της πληροφορίας. Τα πρόσωπα στους πίνακες της ζωγράφου βρίσκονται σε μια αγωνιώδη αναζήτηση για τον πραγματικό εαυτό, και στην πορεία βιώνουν πολλαπλές διασχίσεις στην προσωπικότητα τους αφού συχνά συγκρούονται με το πρόσωπο και τους ρόλους που τους επιφυλάσσει το κοινωνικό σύνολο. Τα γυμνά κορμιά τους φανερώνουν την αλήθεια και την ομορφιά τους πέρα από την συχνά τερατώδη επιβεβλημένη από τους άλλους πολλαπλότητα των προσώπων τους. Η παλέτα της ζωγράφου κινείται κυρίως σε θερμά χρώματα υπογραμμίζοντας αφενός την συναισθηματική φόρτιση των ζωγραφικών χαρακτήρων της, αφετέρου δε, την σωματότητα και την υλική διάσταση τους. Οι πίνακες διακρίνονται για την έντονη αφηγηματικότητα τους και την βιωματική απόδοση του συναισθήματος”.  Η καλλιτέχνις εμπνεύστηκε και φιλοτέχνησε 7 νέα έργα ειδικά για την έκθεση της στο Φεστιβάλ.

Τα έργα θα είναι διαθέσιμα στο φιλότεχνο κοινό από το www.myroauctions.gr.  Δείτε τα όλα ΕΔΩ.

Σύντομο Βιογραφικό
Η Στυλιάνα Κατσιάρη γεννήθηκε το 1995. Κατάγεται από την επαρχία Λάρνακας της Κύπρου, ενώ από το 2014 άρχισε να φοιτά στη Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας. Έχει εκθέσει έργα της σε έξι ομαδικές  εκθέσεις στην Ελλάδα και την  Κύπρο, και σε μία ατομική έκθεση στην Myro Gallery στην Θεσσαλονίκη.

Σχετικά με το 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Γκ.Λ.Α.Τ. Ταινιών
Το 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Γκ.Λ.Α.Τ. Ταινιών θα διεξαχθεί από τις 29 Σεπτεμβρίου ως τις 3 Οκτωβρίου 2017 στο Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη της Θεσσαλονίκης, στο λιμάνι. Θα υπάρχουν καθημερινά δύο προβολές: 7μμ και 9μμ.  Το φεστιβάλ διοργανώνεται από την «Σύμπραξη για το Κοινωνικό Φύλο» με τη στήριξη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, του Γραφείου Europe Direct του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη / Γαλλικού Ινστιτούτου, του Γερμανικού Ινστιτούτου Goethe της Θεσσαλονίκης, της Πρεσβείας της Νορβηγίας / Νορβηγικού Ινστιτούτου, της Πρεσβείας της Σουηδίας, πολλών οργανώσεων και μέσων μαζικής ενημέρωσης.  Θα προβληθούν ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ από 21 χώρες: Αργεντινή, Αρμενία, Αυστραλία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ενωμένο Βασίλειο, Ινδία, Ινδονησία, Ισραήλ, Ναμίμπια, Κάτω Χώρες, Νορβηγία, Ν. Κορέα, Πουέρτο Ρίκο, Σουηδία, Ταϊβάν, Τουρκία.  Όλες οι ταινίες έχουν ελληνικούς υπότιτλους. Οι ελληνικές ταινίες έχουν αγγλικούς υπότιτλους.  Το φεστιβάλ είναι διαγωνιστικό. Το κοινό θα επιλέξει την καλύτερη ταινία, στην οποία θα δοθεί έπαθλο.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ