Saturday, 9 September 2017

Πρόσκληση Ενδιαφέροντος | 2ο Πανελλήνιο Προπτυχιακό Συνέδριο Φιλοσοφίας

Με πρωτοβουλία της φιλοσοφικής ομάδας Gavagai και των εξωτερικών συνεργάτιδών του, διοργανώνεται το 2ο Πανελλήνιο Προπτυχιακό Συνέδριο Φιλοσοφίας.  Το συνέδριο έχει ως βασικό στόχο την επικοινωνία μεταξύ διαφορετικών κλάδων και παραδόσεων της φιλοσοφίας, όπως και την ανάδειξη της έρευνας που διεξάγεται εντός και εκτός πανεπιστημίου. Για αυτό το λόγο, το συνέδριο απευθύνεται όχι μόνο σε προπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες, αλλά και σε νέους/ες ερευνητές/τριες εκτός πανεπιστημιακού χώρου, αλλά και σε μαθητές/τριες που θέλουν να αναδείξουν το ενδιαφέρον τους για το αντικείμενο.

Προθεσμία υποβολής περιλήψεων | 8 Οκτωβρίου 2017.

Για αποστολή ατομικής ή συλλογικής περίληψης χρησιμοποιήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: https://goo.gl/forms/D1CzPkS4edsW46fG3

Για αποστολή περίληψης για στρογγυλή τράπεζα χρησιμοποιήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://goo.gl/forms/X7K8qqyGcfAlkctk2

Θεματικές ενότητες | Το συνέδριο είναι ανοιχτό σε θεματικές από όλους τους κλάδους της φιλοσοφίας (Πολιτική Φιλοσοφία, Ιστορία της Φιλοσοφίας, Φιλοσοφία της Επιστήμης, κλπ). Γίνονται δεκτές περιλήψεις που σχετίζονται με τις Τέχνες και οποιονδήποτε επιστημονικό κλάδο (ανθρωπιστικών σπουδών, μηχανικών και τεχνολογικών επιστημών, επιστημών της ζωής και της ιατρικής, φυσικών επιστημών, οικονομικών και κοινωνικών επιστημών και διοίκησης, κλπ.) στο βαθμό που αυτές σχετίζονται με τη Φιλοσοφία.

Επιπλέον στοιχεία για τη διεξαγωγή του συνεδρίου​ |

1. Η γλώσσα του συνεδρίου είναι η ελληνική.

2. Ο μέγιστος χρόνος που θα διατεθεί για την παρουσίαση των εργασιών είναι 30 λεπτά (ο προτεινόμενος χρόνος είναι 20 λεπτά για την εισήγηση και 10 λεπτά συζήτησης), και 2 ώρες για τις στρογγυλές τράπεζες (προτεινόμενος χρόνος για 4 άτομα, 30 λεπτά για κάθε ομιλητή). Σε κάθε περίπτωση, κάθε ομιλητής/τρια μπορεί να διαχειριστεί το χρόνο όπως επιθυμεί.

3. Η ομιλία μπορεί να είναι ατομική ή συλλογική.

4. Οι ομιλητές που θα λάβουν μέρος μπορούν να ανήκουν στις ακόλουθες κατηγορίες:

i. Προπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες (έως και ένα εξάμηνο μετά το πέρας των σπουδών τους).
ii. Ανεξάρτητοι/ες ερευνητές/τριες.
iii. Μαθητές/τριες.

5. Δεν υπάρχει ηλικιακό όριο συμμετοχής εφόσον πληρούνται τα παραπάνω κριτήρια.

6. Αριθμός λέξεων περίληψης:

Α: Ομιλίες
Το επιθυμητό όριο είναι 400 λέξεις (χωρίς να προσμετρούνται σε αυτές οι λέξεις της ενδεικτικής βιβλιογραφίας).

Β: Στρογγυλές τράπεζες (προτεινόμενα άτομα: 4)
Το επιθυμητό όριο είναι 250 λέξεις για τις ατομικές περιλήψεις και 600 λέξεις για τη συλλογική (χωρίς να προσμετρούνται σε αυτές οι λέξεις της ενδεικτικής βιβλιογραφίας). Για τις στρογγυλές τράπεζες θα πρέπει να σταλούν τόσο οι ατομικές περιλήψεις όσο και η συλλογική.

7. Προτεινόμενη μορφή με βιβλιογραφίας: βλέπε το αντίστοιχο αρχείο.

Ημερομηνία | Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 15-17 Δεκεμβρίου του 2017.

Χώρος | Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στα αμφιθέατρα Giorgio de Chirico και βιβλιοθήκης, της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών στην Αθήνα.

Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση σχετικά με όσα προαναφέρθηκαν, μπορείτε να απευθυνθείτε στο e-mail του συνεδρίου: unphilcon2017@gmail.com και στον ιστότοπο: http://unphilcon.weebly.com/

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ