Thursday, 20 July 2017

Thessaloniki | The Kapani Project

Thursday, July 20, 2017 - The Kapani Project comes back to remind us through music, visual arts, movies and performances the journey to the tastes and scents of the market. It comes back as an institution fοr the city of Thessaloniki, a great celebration for the marketplace, the point where the new meets with the old, as the cradle of the most spontaneous inspirations within the urban environment.

From Askitou str. to Vlali str., from Spandoni str. to Kidoniatou str. , all the alleys of the central market place of “Kapani” on Wednesday, October 4th, 2017 will host...three stages, seven live bands, ten performances, and fifteen dj sets. The “2nd Kapani Project” through alternative and free style beats and live street music has in reserve for us unique surprises that will give us away moments that we will certainly take with us when we go home. Amongst others we will be able to watch “Batala” in a performance that combines drums and dancing, capturing thus the force and stimuli of the Brazilian culture with a background full of colors, beat and motion.

During this year’s event, we will also get the chance to learn the market place from one end to the other through a walking tour of a kind, the “Thessaloniki walking tour”!

The “Kapani projects” takes us to the movies!

With it’s late-night and 24hour duration features the “2nd Kapani project” awaits us for late-night screenings in small stores of the market place that remain now closed, in a collaboration with the Thessaloniki Cinema Festival. It is the second time that the Thessaloniki Cinema festival meets the Kapani market place in a collaboration with the “Kapani Project”, aiming at the “co-existence” of all arts within such an important-in the historical and architectural sense- spot of the city of Thessaloniki.

Kapani Project info
The “Kapani Project” is the start of a very beautiful journey of tastes and scents combined with the arts. It is a walkthrough the historical market place of the city that started out in October 2016. There, the people of the market place become one with the people of the visual arts and music. There, the volunteer’s team of the “Kapani Project” will welcome you in an unforgettable experience that centers on culture and socializing and will bring you in contact with the special most spots and culture of Thessaloniki. The “Kapani Project” is already an inextricable part of the city and every October it reminds us that the urban environment includes original districts that deserve to become alive!

-Line up – dj sets
Batala Salonica
BrightSide.
C Senior & Chris Ex
Costas Argiriou
Elias Tzikas
Emmanuel
Katerine Duska
Mackenzie
Mix Dojo
Polkar
Sk Disco
TeslaNoise aka 9West
Tsaros
Tuflon
Walter Dj
Contemporary Music School of Thessaloniki

-Performances
Ariadni Pediotaki – Afroditi Dafnou
Vicky Aggelidou
Efpraxia Georgarou – George Karamanidis
Katerina Drakopoulou
ΚΙΝΟΥΜΕ Dance Project
Moody Alien – Fedra Charalampidou
SVORADOV THEATRE
Chris Alaveras

“2nd Kapani Project”
Wednesday, October 4th
at the central market place of “Kapani”
in Thessaloniki, Greece
from 00.01 a.m. to 23.59 p.m.
Free entrance

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ