Wednesday, 19 July 2017

Ιστορίες της Νύχτας



Τετάρτη 19 Ιουλίου 2017 - Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος συμμετέχει στις «Ιστορίες της Νύχτας», στην εβδομάδα εκδηλώσεων που εγκαινιάζει το Υπουργείο Πολιτισμού, σε συνεργασία με τα Mουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους της χώρας, έχοντας ως θεματική τη νύχτα.Στόχος των εκδηλώσεων που θα ξεκινήσουν με τη Νέα Σελήνη του Ιουλίου και θα διαρκέσουν από τις 23 Ιουλίου έως τις 30 Ιουλίου 2017, είναι η ενίσχυση της επισκεψιμότητας και η βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών μέσω της εναλλακτικής προσέγγισης των αρχαιολογικών χώρων και των Μουσείων.Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε συνεργασία με το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, συμμετέχει στον εβδομάδα εκδηλώσεων με μια δράση αφιερωμένη στις Ιστορίες της νύχτας η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 26 και την Παρασκευή 28 Ιουλίου, στις 21.00, στο αίθριο του ΑΜΘ. Η δράση περιλαμβάνει μια επιλογή κειμένων που αφορούν στη νύχτα από την ελληνική και την παγκόσμια λογοτεχνία, ενώ θα πλαισιωθεί με μουσικά μέρη που αφορούν στο ίδιο θέμα. Τα ποιήματα και τα αποσπάσματα από διηγήματα και μυθιστορήματα, θα ερμηνευθούν από τους ηθοποιούς του ΚΘΒΕ: Ελένη Γιαννούση, Νίκο Καπέλιο, Δημήτρη Τσιλινίκο, Άννη Τσολακίδου και Μαρία Χατζηιωαννίδου.Σκηνοθετική επιμέλεια: Νίκος Καπέλιος.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΚΘΒΕ ΣΤΙΣ «ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ»
Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Τετάρτη 26 & Παρασκευή 28 Ιουλίου, στις 21.00

Είσοδος ελεύθερη

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.