Tuesday, 27 June 2017

Έκθεση ζωγραφικής της Χριστίνας Ζυγούρη στο Hyatt Regency Thessaloniki

"Η καθημερινότητα για μένα, αποτελεί αστείρευτη πηγή έμπνευσης... Πριν από λίγο καιρό, έχοντας τελειώσει νωρίς τις δουλειές μου, πήγα για έναν καφέ σε παραλιακό μαγαζί της Καλαμαριάς. . Στις 12 το μεσημέρι, εμφανίστηκαν τρεις γυναίκες, η μια γύρω στα 25, η άλλη περίπου στα 40 και η τρίτη πάνω από 60, άναψαν μια φωτιά στην παραλία και άρχισαν να γυρίζουν προς τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, λέγοντας κάτι (που φυσικά ήταν αδύνατο να ακούσουμε) και πετώντας στη φωτιά πράγματα που έβγαζαν από μια μαύρη σακούλα σκουπιδιών. Παρακολουθούσα το θέαμα μη μπορώντας να καταλάβω τι έκαναν, ώσπου μια κυρία μεγάλης ηλικίας από το διπλανό τραπέζι, έσπευσε να μου λύσει την απορία. Έκαναν μάγια (σαράντα κύματα είπε ότι έλεγαν αυτό που έκαναν)!! Ειλικρινά δεν ήξερα τι με σόκαρε περισσότερο... Το γεγονός ότι εν έτη 2015 (2014 τότε) υπάρχουν άνθρωποι που τα πιστεύουν και τα πράττουν; Ότι η κυρία δίπλα μου κατάλαβε αμέσως περί τίνος πρόκειται ή ότι εγώ δεν είχα ιδέα; Έτσι γεννήθηκε το project «κουνήσου απ΄ τη θέση σου»." -Χριστίνα Ζυγούρη

 Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017 - Ο Οίκος Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House παρουσιάζει την σειρά ζωγραφικών έργων “κουνήσου απ΄ τη θέση σου” της εικαστικής δημιουργού Χριστίνας Ζυγούρη σε έκθεση στον χώρο του εστιατορίου “Ambrosia” του πολυτελούς θερέτρου Hyatt Regency Thessaloniki, το οποίο θα κοσμήσουν με την παρουσία τους μέχρι το τέλος Ιουλίου.

Η έκθεση αποτελείται από πέντε έργα της σειράς Από τον αρχαίο έως τον σύγχρονο άνθρωπο, οι δεισιδαιμονίες και οι προλήψεις, είναι αναπόσπαστα στοιχεία της ζωής του. Ότι δεν καταλαβαίνουμε, ή δεν μπορούμε να εξηγήσουμε με τις γνώσεις που έχουμε, το φοβόμαστε. Το project αυτό, αποτελεί μια εξερεύνηση στον σκοτεινό κόσμο των δεισιδαιμονιών και των προλήψεων, είναι όμως επίσης, ένας τρόπος να διαπιστώσει κανείς, πόσο όλα αυτά, έστω υποσυνείδητα τον επηρεάζουν και σε ποιό βαθμό”, δήλωσε σχετικά με την έκθεση ο κ. Πάρης Καπράλος, Διευθυντής του Τομέα Τέχνης του Myrό Antiques House.

Τα έργα της σειράς είναι διαθέσιμα για απόκτηση από τον οίκο  Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House τόσο στην διάρκεια της έκθεσης τους όσο και κατόπιν. Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (τηλ. 6971890212, email  myro.antiques.house@gmail.com).

Σύντομο Βιογραφικό
Η Χριστίνα Ζυγούρη, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη όπου και ζει και εργάζεται μόνιμα. Σπούδασε γραφιστική σε ιδιωτική σχολή και αργότερα στην Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας, απ' όπου αποφοίτησε το 2011. Από τότε συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα αλλά και σε ομαδικές διαδικτυακές εκθέσεις που οργάνωσαν γκαλερί της Βενετίας. Την πρώτη της ατομική έκθεση, παρουσίασε το 2012 στη γκαλερί Μyro στη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, εργάζεται ως καθηγήτρια εικαστικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και προσφέρει εθελοντική εργασία σε γηροκομείο της πόλης.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Το Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Ο Οίκος δημοπρασιών διαθέτει και δραστηριότητα στον χώρο του Real Estate ειδικευόμενος στις πωλήσεις νησιών, πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχειακών μονάδων σε διεθνείς επενδυτές.  Από το 2015 είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης του πολυτελούς ξενοδοχειακού συγκροτήματος Hyatt Regency Thessaloniki στον χώρο της Τέχνης και της Αντίκας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας διοργανώνονται διαδοχικές περιοδικής εκθέσεις εγκαθιδρυμένων και ανερχόμενων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, με έμφαση στην ζωγραφική, την γλυπτική και τις μουσειακού επιπέδου αξίας και συλλεκτικότητας αντίκες. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ