Τα "Ιδιόλεκτα" της Μαρίας Κομπατσιάρη σε έκθεση στο Hyatt Regency Thessaloniki

Τρίτη 6 Ιουνίου 2017 - Ο Οίκος  Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House παρουσιάζει την σειρά ζωγραφικών έργων “Ιδιόλεκτα” της εικαστικής δημιουργού Μαρίας Κομπατσιάρη σε έκθεση στο Main Lobby του πολυτελούς  θερέτρου Hyatt Regency Thessaloniki, το οποίο θα κοσμήσουν με την παρουσία τους μέχρι το τέλος Ιουλίου.

Η έκθεση αποτελείται από εννέα έργα της σειράς, τα οποία “διαβάζονται” αμφισήμως, τόσο ως “τριάδες” όσο και ως μεμονομένα έργα με διαφορετικές αναγνώσεις. Ο Διευθυντής του τμήματος Τέχνης του  Myrό Antiques House κ. Πάρης Καπράλος επισημαίνει σε σχετικό σημείωμα του: “Εννέα παράθυρα  σε ξεχωριστούς κόσμους, τους δικούς της, ανοίγει η εικαστική δημιουργός Μαρία Κομπατσιάρη με τα έργα της σειράς της “Ιδιόλεκτα”. Με γραφές που τιμούν απόλυτα τον τίτλο της σειράς, αλλά συγχρόνως απεικονίζουν όσο και συμβολικά καταδεικνύουν, οι πίνακες είναι απόλυτα ξεχωριστοί παρά την ομοιότητα ύφους που τους διακρίνει, γεγονός που τους καθιστά μοναδικούς μάρτυρες, και εμάς μυσταγωγούς της γραφής μιας νέας εποχής παρά ενός διαφορετικού τόπου”.

Τα έργα της σειράς είναι διαθέσιμα για απόκτηση από τον οίκο  Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House τόσο στην διάρκεια της έκθεσης τους όσο και κατόπιν. Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (τηλ. 6971890212, email  myro.antiques.house@gmail.com).

Σύντομο Βιογραφικό
Η Μαρία Κομπατσιάρη γεννήθηκε στον Κολινδρό Πιερίας. Αποφοίτησε από το Φαρμακευτικό Τμήμα της Φυσικομαθηματικής Σχολής Αθηνών. Ασχολείται με τη ζωγραφική από το 1980. Παρακολούθησε μαθήματα σχεδίου και χρώματος σε προπαρασκευαστικό εργαστήριο στη Θεσσαλονίκη. Συνέχισε με ελεύθερες σπουδές σε εργαστήρια ζωγράφων. Παρακολούθησε μαθήματα χαρακτικής στο Κέντρο Χαρακτικής Νεάπολης με το Ruud Matthes & λιθογραφίας με την Erika Gudensrajer. Παρακολούθησε τα μαθήματα Πολιτισμού κα ιστορίας της Τέχνης που διοργανώνει το Μακεδονικού Μουσείου Συγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης από το 2008-2015. Παρακολούθησε το εκπαιδευτικό προγραμμα " Η ΡΩΣΣΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙΑ 7+1 Μαθήματα"που διοργάνωσε το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης -Συλλογή Κωστάκη, το Νοέμβριο 2013- Ιανουάριο 2014. Παρακολούθησε και ολοκλήρωσε το 2015 το Πρόγραμμα Επικαιροποίησης Γνώσεων Αποφοίτων Α.Ε.Ι.(Π.Ε.ΓΑ.) με τίτλο "Πρόγραμμα Επικαιροποίησης των γνώσεων αποφοίτων Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, για την εφαρμογή και εμπέδωση συγχρόνων προσεγγίσεων μορφών Τέχνης καθώς και ανάπτυξη ειδικών τεχνολογικών δεξιοτήτων δημιουργικής σχεδίασης με γνώμονα τον Ψηφιακό Πολιτισμό.Είναι μέλος του Σ.Κ.Ε.Τ.Β.Ε. (Σύλλογος Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βορείου Ελλάδας). Είναι μέλος του Ε.Τ.Ε.Ε. (Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας). Είναι μέλος του Ο.Σ.Δ.E.Ε.Τ.Ε. (Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Έργων Των Εικαστικών Τεχνών και των Εφαρμογών τους)Είναι μέλος του"NPO" IMCF International Art Council (Kokusai Bijyutsu Shingikai) Kobe– ΙαπωνίαΕίναι μέλος του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Διετέλεσε ( 2009-2010) μέλος της επιτροπής εικαστικών των Δημητρίων του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Ο οίκος Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Ο Οίκος δημοπρασιών διαθέτει και δραστηριότητα στον χώρο του Real Estate ειδικευόμενος στις πωλήσεις νησιών, πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχειακών μονάδων σε διεθνείς επενδυτές.  Από το 2015 είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης του πολυτελούς ξενοδοχειακού συγκροτήματος Hyatt Regency Thessaloniki στον χώρο της Τέχνης και της Αντίκας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας διοργανώνονται διαδοχικές περιοδικής εκθέσεις εγκαθιδρυμένων και ανερχόμενων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, με έμφαση στην ζωγραφική, την γλυπτική και τις μουσειακού επιπέδου αξίας και συλλεκτικότητας αντίκες. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.