Tuesday, 6 June 2017

Τα "Ιδιόλεκτα" της Μαρίας Κομπατσιάρη σε έκθεση στο Hyatt Regency Thessaloniki

Τρίτη 6 Ιουνίου 2017 - Ο Οίκος  Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House παρουσιάζει την σειρά ζωγραφικών έργων “Ιδιόλεκτα” της εικαστικής δημιουργού Μαρίας Κομπατσιάρη σε έκθεση στο Main Lobby του πολυτελούς  θερέτρου Hyatt Regency Thessaloniki, το οποίο θα κοσμήσουν με την παρουσία τους μέχρι το τέλος Ιουλίου.

Η έκθεση αποτελείται από εννέα έργα της σειράς, τα οποία “διαβάζονται” αμφισήμως, τόσο ως “τριάδες” όσο και ως μεμονομένα έργα με διαφορετικές αναγνώσεις. Ο Διευθυντής του τμήματος Τέχνης του  Myrό Antiques House κ. Πάρης Καπράλος επισημαίνει σε σχετικό σημείωμα του: “Εννέα παράθυρα  σε ξεχωριστούς κόσμους, τους δικούς της, ανοίγει η εικαστική δημιουργός Μαρία Κομπατσιάρη με τα έργα της σειράς της “Ιδιόλεκτα”. Με γραφές που τιμούν απόλυτα τον τίτλο της σειράς, αλλά συγχρόνως απεικονίζουν όσο και συμβολικά καταδεικνύουν, οι πίνακες είναι απόλυτα ξεχωριστοί παρά την ομοιότητα ύφους που τους διακρίνει, γεγονός που τους καθιστά μοναδικούς μάρτυρες, και εμάς μυσταγωγούς της γραφής μιας νέας εποχής παρά ενός διαφορετικού τόπου”.

Τα έργα της σειράς είναι διαθέσιμα για απόκτηση από τον οίκο  Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House τόσο στην διάρκεια της έκθεσης τους όσο και κατόπιν. Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (τηλ. 6971890212, email  myro.antiques.house@gmail.com).

Σύντομο Βιογραφικό
Η Μαρία Κομπατσιάρη γεννήθηκε στον Κολινδρό Πιερίας. Αποφοίτησε από το Φαρμακευτικό Τμήμα της Φυσικομαθηματικής Σχολής Αθηνών. Ασχολείται με τη ζωγραφική από το 1980. Παρακολούθησε μαθήματα σχεδίου και χρώματος σε προπαρασκευαστικό εργαστήριο στη Θεσσαλονίκη. Συνέχισε με ελεύθερες σπουδές σε εργαστήρια ζωγράφων. Παρακολούθησε μαθήματα χαρακτικής στο Κέντρο Χαρακτικής Νεάπολης με το Ruud Matthes & λιθογραφίας με την Erika Gudensrajer. Παρακολούθησε τα μαθήματα Πολιτισμού κα ιστορίας της Τέχνης που διοργανώνει το Μακεδονικού Μουσείου Συγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης από το 2008-2015. Παρακολούθησε το εκπαιδευτικό προγραμμα " Η ΡΩΣΣΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙΑ 7+1 Μαθήματα"που διοργάνωσε το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης -Συλλογή Κωστάκη, το Νοέμβριο 2013- Ιανουάριο 2014. Παρακολούθησε και ολοκλήρωσε το 2015 το Πρόγραμμα Επικαιροποίησης Γνώσεων Αποφοίτων Α.Ε.Ι.(Π.Ε.ΓΑ.) με τίτλο "Πρόγραμμα Επικαιροποίησης των γνώσεων αποφοίτων Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, για την εφαρμογή και εμπέδωση συγχρόνων προσεγγίσεων μορφών Τέχνης καθώς και ανάπτυξη ειδικών τεχνολογικών δεξιοτήτων δημιουργικής σχεδίασης με γνώμονα τον Ψηφιακό Πολιτισμό.Είναι μέλος του Σ.Κ.Ε.Τ.Β.Ε. (Σύλλογος Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βορείου Ελλάδας). Είναι μέλος του Ε.Τ.Ε.Ε. (Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας). Είναι μέλος του Ο.Σ.Δ.E.Ε.Τ.Ε. (Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Έργων Των Εικαστικών Τεχνών και των Εφαρμογών τους)Είναι μέλος του"NPO" IMCF International Art Council (Kokusai Bijyutsu Shingikai) Kobe– ΙαπωνίαΕίναι μέλος του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Διετέλεσε ( 2009-2010) μέλος της επιτροπής εικαστικών των Δημητρίων του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Ο οίκος Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Ο Οίκος δημοπρασιών διαθέτει και δραστηριότητα στον χώρο του Real Estate ειδικευόμενος στις πωλήσεις νησιών, πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχειακών μονάδων σε διεθνείς επενδυτές.  Από το 2015 είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης του πολυτελούς ξενοδοχειακού συγκροτήματος Hyatt Regency Thessaloniki στον χώρο της Τέχνης και της Αντίκας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας διοργανώνονται διαδοχικές περιοδικής εκθέσεις εγκαθιδρυμένων και ανερχόμενων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, με έμφαση στην ζωγραφική, την γλυπτική και τις μουσειακού επιπέδου αξίας και συλλεκτικότητας αντίκες. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ