Wednesday, 14 June 2017

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη Δημοπρασία Έργων Τέχνης στο Enigma Mall του Ομίλου Μουζενίδη

Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017 - Με Τέχνη ξεκίνησε η διοργάνωση θεματικών εκδηλώσεων και special events στο Enigma Mall, τη νέα επένδυση του Ομίλου Μουζενίδη στη Χαλκιδική. Το Σάββατο 10 Ιουνίου, στη σκεπαστή αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του εμπορικού κέντρου, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πρώτη Δημοπρασία Έργων Τέχνης και αντίκας σε συνεργασία με τον οίκο Δημοπρασιών Myro Antiques House. Περισσότεροι από 200 Έλληνες και ξένοι λάτρεις της Τέχνης παρακολούθησαν τη δημοπρασία ενώ 140 πολύτιμα αντικείμενα δημοπρατήθηκαν: πίνακες του 18ου, 19ου και 20ου αιώνα, έργα νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών, γλυπτά σε μάρμαρο και μπρούντζο αλλά και επιλεγμένες αντίκες. Στη Δημοπρασία παρουσία με δικό της σταντ είχε και η εταιρεία CSR Cargo του Ομίλου Μουζενίδη, που παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες μεταφορών και business Aviation. Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δημοπρασίας ΕΔΩ.


Η έμφαση στην Τέχνη ήταν στρατηγική επιλογή στη δημιουργία του Enigma Mall, που αποτελεί το πρώτο και μοναδικό εμπορικό κέντρο στην Ελλάδα που φιλοξενεί μόνιμα στους χώρους του έργα Ελλήνων και ξένων καταξιωμένων γλυπτών, τα οποία οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν αλλά και να αγοράσουν, καθιστώντας το Mall - πέρα από εμπορικό κέντρο υψηλής αισθητικής- έναν εκθεσιακό χώρο Τέχνης.Αυτό το πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα concept φιλοδοξεί να συνδυάσει τον τουρισμό, τις αγορές και την ψυχαγωγία με την Τέχνη, εμπλουτίζοντας και αναβαθμίζοντας το τουριστικό προϊόν της Χαλκιδικής.Όπως τόνισε ο Διευθυντής του Enigma Mall κ. Τάσος Μποζίδης, «φιλοδοξία μας είναι το Enigma Mall να προσφέρει ένα καινοτόμο τουριστικό προϊόν στους επισκέπτες της Χαλκιδικής και η καλύτερη αρχή έγινε το Σάββατο μέσα από την Τέχνη. Πιστεύουμε ότι η συνεργασία μας με το Myro Group of Culture, θα δώσει στο μέλλον και άλλες ‘πρωτοπορίες’ στο χώρο της τέχνης.Από την πλευρά του ο ιδρυτής και CEO του Myro Group of Culture κ. Σταύρος Μυρωνίδης δήλωσε «ενθουσιασμένος γιατί η συνεργασία του Myro με τον Όμιλο Μουζενίδη χτίζει στη Χαλκιδική ένα μοναδικό προϊόν. Οι τεράστιοι χώροι και οι άρτιες εγκαταστάσεις του Enigma Mall μας δίνουν άπειρες δυνατότητες και ιδέες για να δημιουργήσουμε νέα concept».Κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου θα ακολουθήσουν και άλλες Δημοπρασίες έργων Τέχνης, για τις οποίες μπορείτε να ενημερώνεστε από τα social media του Ομίλου.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.