Wednesday, 28 June 2017

Έκθεση του διεθνούς φήμης γλύπτη Γιάννη Μπίζα στην Θεσσαλονίκη

Τετάρτη 28 Ιουνίου 2017 - Ο Οίκος  Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House έχουν την τιμή να παρουσιάζουν επιλογή έργων του διεθνούς φήμης Έλληνα γλύπτη Γιάννη Μπίζα σε χώρο Βιτρίνας του Hyatt Regency Thessaloniki, εντός του Main Lobby, στο Shopping Area του Ξενοδοχείου, με διάρκεια μέχρι το τέλος Ιουλίου.

Σε κείμενο της σχετικά με το έργο του καλλιτέχνη, η Διευθύντρια του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Ιστορικός & Θεωρητικός της Τέχνης κα. Θούλη Μισιρλόγλου σημειώνει:

Με εννοιολογική φιλοδοξία, συνδυάζει τη στιλπνότητα με την ευθραυστότητα, και την αξιοποίηση του κενού ως σημαντικού χώρου του έργου του με τη ρεαλιστική αναπαράσταση του τραύματος και της πληγής. Ειδικά ως προς τη διαχείριση του γλυπτικού χώρου, το κενό με τον τρόπο που το χρησιμοποιεί φτιάχνει την οδό της ρευστότητας, αλλά όχι της σχετικότητας: γίνεται το μέσο που προκαλεί τις βεβαιότητες, που δημιουργεί ερωτηματικά, κυρίως για τα μεγάλα θέματα με τα οποία καταπιάνεται και που δεν είναι άλλα από τη διάσταση όψεων του ‘ωμού’ και του ‘ψημένου’ κατά τον Λεβί Στρως, αποτυπωμένα πάνω στους καρχαρίες του. Έτσι, επαναφέρει νοήματα και αξίες μιας διευρυμένης ευρωπαϊκής κληρονομιάς. Όχι πολύ μακρινής με αυτή που συναντάμε στα «ψευδογλυπτά» του Πίνο Πασκάλι, σπουδαίου, πρόωρα χαμένου ιταλού καλλιτέχνη, που έχει παρουσιάσει ήδη από τη δεκαετία του ’60 μια εκδοχή ζωγραφικής σε τρισδιάστατους καμβάδες διαφόρων σχημάτων, τα οποία ανακαλούν ανατομικά στοιχεία, στοιχεία της φύσης, ζώα κ.ά. Αν η Άρτε Πόβερα του Πασκάλι ανασκευάζει ποιητικά την πραγματικότητα, ανακαλώντας συχνά τις αντινομίες των (πολεμικών) παιχνιδιών με τα οποία μεγάλωσε μια ολόκληρη μεταπολεμική γενιά καλλιτεχνών, η ανάπτυξη του ιδιώματος του Γιάννη Μπίζα εδράζεται πάνω σε ανάλογες ουμανιστικές αξίες και πρακτικές: ακόμη κι αν ο πόλεμος έχει σήμερα άλλη μορφή, η ανάδειξη της ανθρώπινης ύπαρξης ως μιας ευάλωτης συνθήκης είναι σε κάθε περίπτωση ζητούμενο”.


Τα έργα της σειράς είναι διαθέσιμα για απόκτηση από τον οίκο  Δημοπρασιών και Τέχνης Myrό Antiques House τόσο στην διάρκεια της έκθεσης τους όσο και κατόπιν. Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (τηλ. 6971890212, email  myro.antiques.house@gmail.com).

Σύντομο Βιογραφικό
Ο Γιάννης Μπίζας γεννήθηκε στην Χίο το 1980. Από νεαρή ηλικία επέδειξε ενδιαφέρον για τις Καλές Τέχνες και σύντομα ενεπλάκη με την γλυπτική και το σχέδιο. Το υλικό που προτιμά να χρησιμοποιεί είναι κυρίως μάρμαρο, που επεξεργάζεται με χαρακτηριστικό τρόπο. Το πάθος του για το μάρμαρο είναι αυτό που τον έκανε να κινηθεί προς την Ιταλία το 2008 - όπου εξακολουθεί να ζει και να εργάζεται. Αρχικά, διέμεινε στη Φλωρεντία για σεμινάρια στην τέχνη και στη συνέχεια στην Carrara, όπου πήρε πτυχίο στις Καλές Τέχνες από την τοπική ακαδημία - τμήμα του Πανεπιστημίου της Πίζας. Έκτοτε έχει λάβει μέρος και διακριθεί για την πρωτοτυπία της δουλειάς τους σε επιλεγμένα διεθνή συμπόσια και εκθέσεις. Συνεργάτης της Greek Marble Initiative από την πρώτη στιγμή ίδρυσης της διεθνούς πλατφόρμας δεν ξεχνά ποτέ την πατρίδα του, στην οποία αναφέρεται σε κάθε ευκαιρία προβολής στα διεθνή media. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές και δημόσια ιδρύματα σε όλο τον κόσμο, ενώ το όνομα του δεν λείπει τα τελευταία χρόνια από διεθνείς εκδόσεις καταλόγων που τον αναφέρουν ως έναν από τους πιο έντονα ανερχόμενους γλύπτες της σύγχρονης τέχνης.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Το Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Ο Οίκος δημοπρασιών διαθέτει και δραστηριότητα στον χώρο του Real Estate ειδικευόμενος στις πωλήσεις νησιών, πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχειακών μονάδων σε διεθνείς επενδυτές.  Από το 2015 είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης του πολυτελούς ξενοδοχειακού συγκροτήματος Hyatt Regency Thessaloniki στον χώρο της Τέχνης και της Αντίκας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας διοργανώνονται διαδοχικές περιοδικής εκθέσεις εγκαθιδρυμένων και ανερχόμενων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, με έμφαση στην ζωγραφική, την γλυπτική και τις μουσειακού επιπέδου αξίας και συλλεκτικότητας αντίκες. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ