Myro Antiques House | Ημερίδα "Τέχνη & Περιουσιολόγιο" στο Money Show 2017

Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House
διοργανώσε και πέρυσι συνεδριακή ενότητα
με αντικείμενο “Τέχνη και Επενδύσεις”
στο πλαίσιο του εγκαθιδρυμένου διεθνούς συνεδρίου
Money Show 2016, από όπου προέρχεται και η φωτογραφία.
Στο βήμα ο ιδρυτής και CEO του Myrό Antiques House
κ. Σταύρος Μυρωνίδης.
Τετάρτη 17 Μαΐου 2017 - Ο οίκος Δημοπρασιών & Τέχνης Myro Antiques House διοργανώνει ημερίδα με τίτλο «Τέχνη και Περιουσιολόγιο» με στόχο να φέρει σε επαφή τους άμεσα εμπλεκόμενους στον χώρο των εικαστικών τεχνών στην Ελλάδα σήμερα, ενόψει της πρόθεσης της κυβέρνησης να εισάγει σχετικό με το περιουσιολόγιο νομοθετήματος. Η ημερίδα θα λάβει χώρα την Κυριακή 21 Μαΐου 2017 στις 18.00 – 20.30, στο πλαίσιο του Money Show 2017, στο πολυτελές θέρετρο Hyatt Regency  Thessaloniki. Στόχος των διοργανωτών είναι να ανοίξουν τον διάλογο και να θέσουν σε μια σωστή και ορθολογική βάση εύστοχα ερωτήματα που θα βοηθήσουν παραγωγικά τον  δημόσιο διάλογο, και όχι να δώσουν απαντήσεις οι ίδιοι, ή να εισηγηθούν τις καταλληλότερες λύσεις. Την ημερίδα θα ανοίξει με ομιλία του ο κ. Σωκράτης Φάμελλος, Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας, και εκλεγμένος Βουλευτής Θεσσαλονίκης.

Η είσοδος και η  συμμετοχή στην ημερίδα είναι ελεύθερη για όλους.

Σε αυτό το πλαίσιο, έχουν προσκληθεί να μιλήσουν οι κ.κ. Δρ. Στέλλα Συλαίου, Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος η οποία έχει συγκεντρώσει με επιμέλεια τα ερωτήματα που τίθενται και τα ζητήματα που παρουσιάζονται από την εφαρμογή αντίστοιχων νομοθετημάτων, ο κ. Δημήτρης Πανοζάχος, MSc Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός Σύμβουλος, ο οποίος θα προσεγγίσει την δυνατότητα ανάπτυξης της αγοράς Τέχνης και της υποστήριξης της υπό το πρίσμα ανάλογων νομοθετημάτων, η κα. Θούλη Μισιρλόγλου, Διευθύντρια του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, η οποία θα εισάγει στην συζήτηση τις γέφυρες μεταξύ επενδύσεων, θεμάτων περιουσίας και του κόσμου της Τέχνης, Στέργιος Κουκούδης, εξειδικεύμενος Δικηγόρος σε θέματα Τέχνης & Real Estate,  Δρ. Σοφία Ακριβοπούλου Αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ, Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, η οποία θα ενημερώσει τους Συνέδρους για τα ζητήματα Αρχαιολογικής Νομοθεσίας σχετικά με κειμήλια ιδιωτών χρονολογούμενα μετά το 1453, και ο γνωστός Δικηγόρος – Πραγματογνώμων Έργων Τέχνης Στέλιος Γκαρίπης, ο οποίος θα αναπτύξει το θέμα “Τέχνη, Περιουσιολόγιο και Διευκρίνηση Αξίας”. Της ημερίδας προεδρεύει ο Ιδρυτής και CEO του  Myro Antiques House κ. Σταύρος Μυρωνίδης, και την συντονίζει ο κ. Θάνος Λούδος, MA in Art, Law and Economy, BSc in Economics. 




Σωκράτης Π. Φάμελλος
Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας
Ο κ. Σωκράτης Π. Φάμελλος έχει χρηματίσει Υποψήφιος Δήμαρχος Θέρμης 2014, Επικεφαλής της Παρέμβασης Πολιτών. Μέλος Δ.Σ. και Ε.Ε. της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων. Μέλος της Επιτροπής Χωροταξίας, Περιβάλλοντος και Υποδομών της ΚΕΔΕ.Δημοτικός Σύμβουλος Θέρμης από το 2006. Διετέλεσε Αντιδήμαρχος, Πρόεδρος Επιτροπής Διαβούλευσης, Πρόεδρος Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτισμού, Περιβάλλοντος & Αθλητισμού Θέρμης και μέλος ΔΣ και ΕΕ του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων ΚΜ. Μέλος της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Β’ Θεσσαλονίκης.Εκλεγμένος στη Διοίκηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ/ΤΚΜ) από το 1997 και στην Πανελλαδική Αντιπροσωπεία ΤΕΕ από το 2003.Διετέλεσε Πρόεδρος Αντιπροσωπείας ΤΕΕ/ΤΚΜ, μέλος Διοικούσας Επιτροπής και Πρόεδρος Επιτροπής Περιβάλλοντος και μέλος ΔΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου Χημικών Μηχανικών.Μέλος του SOSTE ΤΟ ΝΕΡΟ, του Συλλόγου Φίλων και Αλληλέγγυων της Ελεύθερης Αυτοδιαχειριζόμενης ΕΡΤ3, του Κοινωνικού Ιατρείου Αλληλεγγύης Θέρμης και της Διαδημοτικής Επιτροπής για τη Χωματερή των Ταγαράδων.  Έχει εργαστεί ως Χημικός Μηχανικός, Ελεύθερος Επαγγελματίας σε θέματα Μηχανικής Περιβάλλοντος, Υδατικών Πόρων, Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Υγρών και Στερεών Αποβλήτων.

Θούλη Μισιρλόγλου
 Διευθύντρια του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
Η Θούλη Μισιρλόγλου, ιστορικός τέχνης, δραστηριοποιείται στο χώρο της επιμέλειας δημόσιων και ιδιωτικών συλλογών, εκδόσεων και εικαστικών εκθέσεων. Από τα τέλη της δεκαετίας ’90 έχει συνεργαστεί με πολλούς μουσειακούς και άλλους πολιτιστικούς φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, στην Ελλάδα, την Ιταλία και αλλού. Κατά το διάστημα 2005-2006 συμμετείχε στην αναδιοργάνωση του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. To 2014, 2015 και 2016 ήταν γενική συντονίστρια και σύμβουλος του καλλιτεχνικού προγράμματος του Φεστιβάλ των Δημητρίων Θεσσαλονίκης. Είναι στέλεχος του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης από το 2000, του οποίου είναι σήμερα Διευθύντρια. Είναι μέλος εθνικών και τοπικών εικαστικών επιτροπών και ενώσεων, καθώς και ιδρυτικό μέλος καλλιτεχνικών συλλογικοτήτων.
.


Δρ. Στέλλα Συλαίου
Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος
Η Στέλλα Συλαίου είναι απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης (Α.Π.Θ.), με M.Sc. in Archaeological Computing (Πανεπιστήμιο του Southampton, Αγγλία), Μ.Α. στη Μουσειολογία (Α.Π.Θ.) και διδακτορική διατριβή στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Προστασία, Συντήρηση και Αποκατάσταση Μνημείων Πολιτισμού (Α.Π.Θ.). Έχει εργαστεί σε μουσεία και Εφορείες Αρχαιοτήτων. Από το 2009 μέχρι σήμερα δίδαξε στα Τμήματα Πλαστικών Τεχνών κι Επιστημών της Τέχνης του Παν/μίου Ιωαννίνων, Εικαστικών κι Εφαρμοσμένων Τεχνών του Παν/μίου Δυτικής Μακεδονίας και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του ΑΠΘ, στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.


Στέργιος Κουκούδης
Δικηγόρος, Kazantzidis – Koukoudis & Associates Law Firm
Ο κ. Στέργιος Κουκούδης Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο. Γεννήθηκε στη Βέροια το 1963 και σπούδασε στη Σχολή Νομικών και Οικονομικών επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1986 - Πτυχίο Νομικής Σχολής, 1986-1988 - Φοίτησε στο Μεταπτυχιακό στον Τομέα του Διοικητικού και Ευρωπαϊκού Οικονομικού και Φορολογικού Δικαίου). Δικηγορεί από το 1988.

Δημήτρης Πανοζάχος
Ο κ. Δημήτρης Πανοζάχος είναι  Οικονομολόγος - Φοροτεχνικός σύμβουλος κάτοχος Msc of Science στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Eλεγκτική. Εξάλλου, είναι μέτοχος, Προεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Λογιστών - Φοροτεχνικών “Ορθολογισμός ΑΕ”.


Στέλιος Γκαρίπης
Ο Στέλιος Γκαρίπης είναι δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω με μεταπτυχιακές σπουδές στο Α.Π.Θ., το Robert Schuman III στο Στρασβούργο, και την European Academy of Legal Theory στις Βρυξέλλες. Είναι συγγραφέας δικαιϊκών μελετών και συλλέκτης έργων τέχνης. Έχει χειριστεί σημαντικές δίκες οικονομικού αντικειμένου στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς επίσης και μεγάλες υποθέσεις στο χώρο της Τέχνης.



Οι διοργανωτές σκοπεύουν να δώσουν στην δημοσιότητα τα συμπεράσματα και τις επισημάνσεις της Ημερίδας προς όφελος της προώθησης του δημοσίου διαλόγου στα καίρια αυτά ζητήματα, εγκαινιάζοντας ορθολογικά μία παραγωγική διαδικασία για την στήριξη του χώρου των Εικαστικών Τεχνών.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.