Friday, 5 May 2017

Έκθεση ζωγραφικής Γιάννη Καμίνη στην Myrό Gallery

Παρασκευή 5 Μαΐου 2017 -  Η Myrό Gallery παρουσιάζει επιλογή αντιπροσωπευτικών έργων της τελευταίας  σειράς του γνωστού ζωγράφου Γιάννη Καμίνη με  τίτλο "Transcendent Freedom" στον χώρο της “Κόγχη” και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της την Πέμπτη 11 Μαΐου στις 20.00 (8 το βράδυ).

Ο Γιάννης Καμίνης δημιουργεί τα έργα του ενώ βρίσκεται σε άλλο επίπεδο συνείδησης. Εστιάζει στις ιδέες, τα σημεία, τις έννοιες, τα πρόσωπα, τις αισθήσεις και τις δονήσεις. Επιλέγει τα χρώματα και δημιουργεί τα έργα όπως ο ίδιος λέει ως ο εκφραστής «αυτού που δεν μπορεί να ειπωθεί, αλλά είναι υπαρκτό για όλους». Οι παραστάσεις στους πίνακές του αναπτύσσουν εικόνες μέσα από το συλλογικό ασυνείδητο, τα αρχέτυπα και τα σύμβολα που έχουν νόημα για τον κάθε άνθρωπο.

Η έκθεση θα διαρκέσει από 11 Μαΐου μέχρι και τις 10 Ιουνίου 2017. Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σύντομο Βιογραφικό
Ο ζωγράφος Γιάννης Καμίνης  γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε Communication, Culture and Media στο Coventry University και στη συνέχεια Marketing Communications στο University of Westminster στο Λονδίνο. Για 20 χρόνια εργάζεται ως σύμβουλος επικοινωνίας και μάρκετινγκ στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, τα τελευταία χρόνια ως ψυχαναλυτής στη Θεσσαλονίκη και ως ζωγράφος με έργο στην Ελλάδα, τη Βυρηττό και τη Νέα Υόρκη.   Οι πίνακές του έχουν χρησιμοποιηθεί για εξώφυλλα τριών Ακαδημαϊκών Συγγραμμάτων (www.kallipos.gr), ως την εικαστική βάση για το Διεθνές Συνέδριο CAIPT 2015 Creative Arts Interconnection – Paideia – Therapy στο Α.Π.Θ. καθώς και ως αντίγραφα σε περιορισμένα κομμάτια αξεσουάρ στο κατάστημα Ιανός στην Αθήνα.  Ο καλλιτέχνης συμμετέχει από το 2014 σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, σε δημοπρασίες, σε φιλανθρωπικές δράσεις και σε δρώμενα διασύνδεσης τεχνών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σχετικά με την Myrό Gallery
Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.