Μια έγχρωμη απώλεια στον καιρό της κρίσης



Η Myrό Gallery έχει την χαρά να να παρουσιάζει την δεύτερη ατομική έκθεση ζωγραφικής της Αθηναίας χαράκτριας και ζωγράφου Βαλεντίνης Μαυροδόγλου, στην οποία θα παρουσιαστεί νέα σειρά ζωγραφικών έργων της με διακριτικό τίτλο  “Απωλεσθείσες Ευτυχίες” και να  σας προσκαλέσει στα  εγκαίνια της, τα οποία θα λάβουν χώρα παρουσία του καλλιτέχνη, την Πέμπτη 11 Μαΐου στις οκτώ το βράδυ (20.00). Την έκθεση επιμελείται ο Διευθυντής του τμήματος Τέχνης του Myro Antiques House κ. Πάρης Καπράλος.

Στιγμές, λεπτά, αιωνιότητες, τοποθετημένες ανάρμοστα στα βάθη της λήθης, αναμνήσεις στο κενό που ακροβατούν ανάμεσα σε ένα μικρό θάνατο και στον αφανισμό τους. Με τον χρόνο να σιγοντάρει, και την ζυγαριά της μνήμης να γέρνει αργά πάντα εις βάρος της πραγματικότητας, καταφέρνουμε να δημιουργήσουμε στο μηδέν. Άνθρωποι! ζουν για να θυμούνται, με πλήρη συνειδήσει χτίζουν φρούρια αδειανά, παγωμένα, νεκρά στον χρόνο για να φυλάξουν τον μικρό τους θησαυρό, σχεδόν μαζοχιστικά. Μονάχα για να ξανά ζωντανέψουν στον χρόνο μια μικρή πολύτιμη στιγμή, που αν και έχει από καιρό ξεθωριάσει χρωματίζεται ξανά για να εκτελέσει τον σκοπό της για άλλη μια ατέρμονη φορά.”, επισημαίνει σε καλλιτεχνική δήλωση που συνοδεύει την σειρά η κα. Μαυροδόγλου.

“Οι χαρακτήρες που αποτύπωνονται άλλοτε με ζωντάνια και άλλοτε ζοφερά στους πίνακες της σειράς “Απωλεσθείσες Ευτυχίες” είναι κατά μια  ευρύτερη ερμηνεία τα παιδιά του σήμερα. Με μια γραφή που δεν ενδίδει στην μιζέρια η νεαρή  ζωγράφος αποτυπώνει την  απώλεια της προοπτικής και της προσδοκίας με τρόπο πρωτότυπο, μέσα από -κυριολεκτικά- έντονα χρωματισμένους χαρακτήρες που βγήκαν ξαφνιασμένοι από τα όνειρα τους για ένα καλύτερο Αύριο. Η εκφραστικότητα του σχεδίου σε συνδυασμό με τις άριστες ζωγραφικές ποιότητες και μια ολοφραστική αποτύπωση του συναισθήματος, δεν μπορεί παρά να συνεπάρει τον θεατή”, σημειώνει ο κ. Καπράλος στο κείμενο της επιμέλειας.


Σύντομο Βιογραφικό

Η  Βαλεντίνη Μαυρόδογλου είναι χαράκτρια και ζωγράφος που γεννήθηκε στην Αθήνα το 1989, σπούδασε ενδυματολογία στην σχολή μόδας Pan-Sik και Γραφικές Τέχνες στο ΙΙΕΚ “Πράξις”. Σήμερα είναι προπτυχιακή φοιτήτρια στην Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Φλώρινα. Τα έργα της Βαλεντίνης Μαυρόδογλου παρουσιάζουν έντονα ψυχογραφικό χαρακτήρα, είναι ανθρωποκεντρικά και εστιάζουν σε πλασματικές πραγματικότητες που εκκινούνται από εσωτερικές αναζητήσεις στην γραμμή των αναμνήσεων και του συναισθήματος. Ως προς τα μέσα αποτύπωσης, στην χαρακτική είναι η οξυγραφία και στην ζωγραφική είναι τα μελάνια και η ακουαρέλλα.  Έχει εκθέσει ζωγραφικά και χαρακτικά έργα της σε ομαδικές εκθέσεις και σε μία ατομική. Έργα της ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Η έκθεση θα διαρκέσει από 11 Μαΐου μέχρι και τις 10 Ιουνίου 2017. Η Myro Gallery θα είναι ανοικτή για το κοινό Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00 στην διάρκεια της έκθεσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών (Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή, Διευθυντή του τομέα Τέχνης του Myro Antiques House. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.