Wednesday, 12 April 2017

"Εγχάρακτες Αντανακλάσεις" από το Νόβι Σάντ στο Βαφοπούλειο

Τετάρτη 12 Απριλίου 2017 - Το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο συνδιοργανώνει με τον Τομέα Χαρακτικής της Ακαδημίας Τεχνών του  Πανεπιστημίου του Novi Sad της Σερβίας έκθεση με έργα καθηγητών και φοιτητών που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ των πανεπιστημίων του Novi Sad και του Α.Π.Θ. H έκθεση έχει τίτλο "Εγχάρακτες Αντανακλάσεις" και διάρκεια ως 9 Ιουνίου 2017.

Ο τομέας  Χαρακτικής της Ακαδημίας Τεχνών του Πανεπιστημίου του Νόβι Σαντ, παρουσιάζει μια ομαδική έκθεση καθηγητών, φοιτητών και συνεργατών του Πανεπιστημίου τους: Zvonko Tilić, Radovan Jandrić, Zoran Todović, Anica Radošević, Aleksandar Botić, Zoran Grmaš, Jelena Sredanović, Miloš Stanojev, Sanja Žigić, Lazar Marković και των φοιτητών:Alena Klaćikova, Branislava Tešić, Jastra Jelačić, Leonija Milisavljević, Vanja Tanasković, Ivan Perak, Đorđe Ćorić, Jelena Dragić, Vanja Ignjac,MiaDžidara, Dragana Kovačević, Pavle Golijanin και Stefan Pfefer.Στην έκθεση παρουσιάζεται μια συλλογή που είναι αποτελέσματα εκτυπώσεων σε χαρτί, χρησιμοποιώντας όλες τις τεχνικές της χαρακτικής, τεχνική βαθυτυπίας σε μήτρες τσίγκου και χαλκού (ακουατίντα, οξυγραφία και ξηρή χάραξη), ανάγλυφης εκτύπωσης (λινογραφία, ξυλογραφία και άλλα υλικά), λιθογραφίας, λιθογραφία σε τσίγκο αλουμινίου, μικτών τεχνικών, καθώς και η κολλαγραφία.Στα έργα αυτά διακρίνεται ένα ευρύ φάσμα των περιδιαβάσεων και μορφοπλαστικών τους αποδόσεων μέσω της τέχνης της χαρακτικής, με έμφαση στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και το προσωπικό καλλιτεχνικό όραμα.

Επιμέλεια έκθεσης:  Μανόλης Γιανναδάκης, καθηγητής  χαρακτικής  του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.

Διάρκεια έκθεσης: από 5 Απριλίου έως 9 Ιουνίου 2017.

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ:
Δευτέρα-Παρασκευή: 09:00-14:00 & 17:00-21:00
Σάββατο: 09:00-14:00
Κυριακή: KΛΕΙΣΤΑ

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.