Wednesday, 12 April 2017

"Εγχάρακτες Αντανακλάσεις" από το Νόβι Σάντ στο Βαφοπούλειο

Τετάρτη 12 Απριλίου 2017 - Το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο συνδιοργανώνει με τον Τομέα Χαρακτικής της Ακαδημίας Τεχνών του  Πανεπιστημίου του Novi Sad της Σερβίας έκθεση με έργα καθηγητών και φοιτητών που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ των πανεπιστημίων του Novi Sad και του Α.Π.Θ. H έκθεση έχει τίτλο "Εγχάρακτες Αντανακλάσεις" και διάρκεια ως 9 Ιουνίου 2017.

Ο τομέας  Χαρακτικής της Ακαδημίας Τεχνών του Πανεπιστημίου του Νόβι Σαντ, παρουσιάζει μια ομαδική έκθεση καθηγητών, φοιτητών και συνεργατών του Πανεπιστημίου τους: Zvonko Tilić, Radovan Jandrić, Zoran Todović, Anica Radošević, Aleksandar Botić, Zoran Grmaš, Jelena Sredanović, Miloš Stanojev, Sanja Žigić, Lazar Marković και των φοιτητών:Alena Klaćikova, Branislava Tešić, Jastra Jelačić, Leonija Milisavljević, Vanja Tanasković, Ivan Perak, Đorđe Ćorić, Jelena Dragić, Vanja Ignjac,MiaDžidara, Dragana Kovačević, Pavle Golijanin και Stefan Pfefer.Στην έκθεση παρουσιάζεται μια συλλογή που είναι αποτελέσματα εκτυπώσεων σε χαρτί, χρησιμοποιώντας όλες τις τεχνικές της χαρακτικής, τεχνική βαθυτυπίας σε μήτρες τσίγκου και χαλκού (ακουατίντα, οξυγραφία και ξηρή χάραξη), ανάγλυφης εκτύπωσης (λινογραφία, ξυλογραφία και άλλα υλικά), λιθογραφίας, λιθογραφία σε τσίγκο αλουμινίου, μικτών τεχνικών, καθώς και η κολλαγραφία.Στα έργα αυτά διακρίνεται ένα ευρύ φάσμα των περιδιαβάσεων και μορφοπλαστικών τους αποδόσεων μέσω της τέχνης της χαρακτικής, με έμφαση στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και το προσωπικό καλλιτεχνικό όραμα.

Επιμέλεια έκθεσης:  Μανόλης Γιανναδάκης, καθηγητής  χαρακτικής  του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.

Διάρκεια έκθεσης: από 5 Απριλίου έως 9 Ιουνίου 2017.

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ:
Δευτέρα-Παρασκευή: 09:00-14:00 & 17:00-21:00
Σάββατο: 09:00-14:00
Κυριακή: KΛΕΙΣΤΑ

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ