Friday, 28 April 2017

Be there! Domatio Project

Παρασκευή 28 Απριλίου 2017 - Για ένα μήνα τον χρόνο, ξεκινώντας από σήμερα, το «Δωμάτιο» ανοίγει την πόρτα του δίνοντας τη δυνατότητα σε καλλιτέχνες και θεατές όλων των κοινωνικών ομάδων, να συνυπάρξουν σε ένα χώρο κοινό. Οι καλλιτέχνες δημιουργούν έργα in situ, τα οποία προσαρμόζονται κατάλληλα ανάλογα με τις ανάγκες του χώρου. Προσεγγίζουν ποικίλες θεματολογίες μέσα από διαφορετικές μορφές τέχνης όπως ζωγραφική, video art, εγκαταστάσεις, μουσική, performance, θέατρο, αφήγηση, μόδα κ.α.. Σημαντικό να επισημανθεί η ιδιαιτερότητα του χώρου, ο οποίος έχει διαμορφωθεί κατάλληλα ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει και άτομα με αναπηρία.124 καλλιτέχνες και καλλιτεχνικές ομάδες, συμμετέχουν με έργα τα οποία θα παρουσιαστούν σε 29 διαφορετικές ομαδικές συνθέσεις/εκθέσεις ανάλογα με τις θεματικές που προσεγγίζουν. Η εκάστοτε έκθεση θα διαρκεί μια ημέρα και το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να παρευρεθεί σε όλες τις εκθέσεις δωρεάν.Λόγω του ότι σε αυτό το καλλιτεχνικό - κοινωνικό project ο θεατής καλείται να βιώσει την Τέχνη ουσιαστικά και αναπόσπαστα, και λαμβάνοντας υπόψιν τον περιορισμένο χώρο και την τήρηση ασφαλείας των παρευρισκόμενων, η επίσκεψη στις εικαστικές εκθέσεις θα γίνεται από ολιγάριθμα γκρουπ και κατόπιν συγκεκριμένου ραντεβού μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του «Δωματίου».Το «Δωμάτιο» είναι ένα περιβάλλον φορτισμένο με ετερόκλητα δεδομένα και δρώμενα τα οποία μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη δεσμών. Στην επαφή δηλαδή με τον εαυτό μας αλλά και τη σύνδεση με τους άλλους.


Η είσοδος στο «Δωμάτιο» βασίζεται στη συμμετοχή μέσα από τη συλλογικότητα και αποτελεί μια βιωματική προσέγγιση στην υπόσταση της τέχνης. Η επίσκεψη στον χώρο αποτελεί μια διαδικασία σε διαρκή διερεύνηση και διαμόρφωση από τους ίδιους τους συμμετέχοντες, αφού κάθε μέρα θα παρουσιάζονται διαφορετικά έργα και συνδυασμοί.Μέσα από το πρότζεκτ αυτό, τίθενται ερωτήματα για την κοινωνική υπόσταση του ανθρώπου, τη συλλογικότητα αλλά και τη δημιουργικότητα εν μέσω κρίσης κοινωνικής, πολιτικής, αλλά και αξιακής.Το «Δωμάτιο» στοχεύει σε μια διαφορετική εμπειρία για τον θεατή αλλά και τον καλλιτέχνη καθώς αυτοί οι δύο πόλοι θα κληθούν να αλληλεπιδράσουν μέσα από τη συνύπαρξή τους στον χώρο της έκθεσης.Το «Δωμάτιο» είναι μια δημόσια εμπειρία για μικρούς και μεγάλους, οι οποίοι θα κληθούν να συμμετέχουν με το σώμα, το μυαλό, αλλά και το πνεύμα τους σε μια σειρά διαδραστικών έργων, παρακολουθώντας ταυτόχρονα και άλλους να κάνουν ακριβώς το ίδιο.


Κράτηση θέσεων : domatioproject@gmail.com
Πληροφορίες ΕΔΩ.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ