Sunday, 12 March 2017

Δημοπρασία "Φλόγας": Μάθημα ανθρωπιάς από μαθητές Λυκείου στην Θεσσαλονίκη

Μαθητές του τμήματος Α3 του 28ου Λυκείου της Θεσσαλονίκης μαζί με τον φιλόλογο καθηγητής τους
 κ. Ζαχαρία Σπανό και την γνωστή Χαράκτρια Κριστιάννα Ηλιοπούλου – Χοπιρτεάν 
της οποίας έργο απέκτησαν στην διάρκεια της διαδικασίας.
Κυριακή 12 Μαρτίου 2017 - Με εξαιρετική επιτυχία έλαβε χώρα την Πέμπτη 9 Μαρτίου στην Myrό Gallery η ευρεία εικαστική δράση που κατέληξε σε φιλανθρωπική δημοπρασία έργων Τέχνης υπέρ του Συλλόγου Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια “Φλόγα”. Στην δημοπρασία πωλήθηκε το σύνολο των έργων Τέχνης 31 εικαστικών καλλιτεχνών. Τα έσοδα της δράσης αποδίδονται στον  Σύλλογο για την στήριξη του έργου του. Τα περισσότερα έργα φιλοτεχνήθηκαν για αυτό τον σκοπό, με σημείο έμπνευσης τις μάσκες θεραπείας παιδιών που διέθεσε ο Σύλλογος, ενώ ορισμένοι καλλιτέχνες έκαναν δωρεές έργων. Στην δημοπρασία συμμετείχε  και χαρακτικό έργο της αναπάντεχα χαμένης φοιτήτριας της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης Ιωάννας Χάμου, της οποίας την οικογένεια είχε υποστηρίξει στην διάρκεια του αγώνα της η “Φλόγα”.

Η δράση διοργανώθηκε συνολικά από τον  Διευθυντή Τέχνης του Myrό Antiques House κ. Πάρη Καπράλο, σε συντονισμό με την πρόεδρο του Συλλόγου “Φλόγα” κας. Μαρίας Τρυφωνίδη,  βασιζόμενη σε μία ιδέα του ιδρυτή του Myrό Antiques House κ. Σταύρου Μυρωνίδη, και σε συνεργασία με δεκάδες εικαστικούς καλλιτέχνες που συνδέονται με την  Myrό Gallery.

Ο επιχειρηματίας κ. Κωνσταντίνος Μωραΐτης 
συνέβαλλε στην επιτυχία της δημοπρασίας 
και τον σκοπό της όσο κανείς άλλος, αγοράζοντας 
περισσότερα από τα μισά έργα τέχνης, τα οποία 
θα συμπεριληφθούν στην συλλογή έργων τέχνης 
της Βιομηχανίας Τροφίμων συμφερόντων του  
Condito (www.condito.gr).
Η διοργάνωση θα ήθελε να ευχαριστήσει ιδιαίτερα τον νεαρό επιχειρηματία και γνωστό φιλότεχνο συλλέκτη της Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνο Μωραΐτη και την βιομηχανία τροφίμων ιδιοκτησίας του Condito (www.condito.gr), ο οποίος αγόρασε περίπου τα μισά έργα της Δημοπρασίας, καθώς επίσης τους μαθητές του τμήματος Α3 της 1ης Λυκείου του 28ου Λυκείου Θεσσαλονίκης και τον συνοδό καθηγητή τους κ. Ζαχαρία Σπανό, οι οποίοι με την παρουσία τους έδωσαν ιδιαίτερο χρώμα στην βραδυά, καθώς επίσης τον Σύλλογο Γυναικών Δήμου Παιονίας “Ἑυκράντη” από το Κιλκίς.

Ιδιαίτερης αναφοράς  χρήζει η συμμετοχή στην δράση μαθητών του τμήματος Α3  του 28ου Λυκείου Θεσσαλονίκης. Οι μαθητές του τμήματος, στο πλαίσιο πολιτιστικού προγράμματος  της Δευτεροβάθμιας  ανέλαβαν να προτείνουν αλλά και να υλοποιήσουν ένα   πρόγραμμα με τίτλο ''Άλλαγές και παρεμβάσεις στον κόσμο γύρω μου''. Στο πλαίσιο του προγράμματος αναλήφθηκε αριθμός δράσεων σε επίπεδο γειτονιάς, σχολείου, ενίσχυσης και φροντίδας προσφύγων. Για την παρουσίαση των δράσεων οι μαθητές το Σάββατο 4 Μαρτίου έκαναν open school day, στην διάρκεια του οποίου ενημέρωσαν και για μία ακόμα δράση που αποφάσισαν ομόφωνα να αναλάβουν: την συμμετοχή στην φιλανθρωπική δημοπρασία που διοργανώσαμε. Έστησαν κόκκινα  κουτιά και ενημέρωσαν τους συμμαθητές τους, γονείς, ανθρώπους της γειτονιάς της Άνω Τούμπας όπου βρίσκεται το σχολείο για την απόφαση τους, ζητώντας την ελάχιστη συμβολή τους. Με τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν,αλλά και με την διακριτική συνοδεία του φιλολόγου καθηγητή τους κ. Ζαχαρία Σπανού οι μαθητές παρευρέθησαν στα εγκαίνια της έκθεσης και την Δημοπρασία όπου διεκδίκησαν και αγόρασαν δύο έργα τέχνης.


Μαθητές του τμήματος Α3 του 28ου Λυκείου της Θεσσαλονίκης με εκπρόσωπο τον φιλόλογο καθηγητής τους 
κ. Ζαχαρία Σπανό συμμετέχουν στην φιλανθρωπική δημοπρασία υπέρ της “Φλόγας”. Σε πρώτο πλάνο 
ο δημοπράτης  κ. Σταύρος Μυρωνίδης
Η συμμετοχή τους δεν άφησε κανέναν ασυγκίνητο, ενώ η  ενθουσιώδης συμμετοχή τους συνέβαλλε στην θετική ατμόσφαιρα της δράσης μας! Λέγοντας ότι είμαστε όλοι ενθουσιασμένοι, ευγνώμονες και χαρούμενοι για την συμβολή τους στην προσπάθεια μας, εκφράζω το κοινό αίσθημα όλων εμπλεκόμενων στην δράση μας!”, δήλωσε ο κ. Σταύρος Μυρωνίδης. Τα έργα που αγόρασαν οι μαθητές δωρίζονται στο Λύκειο τους. Το ένα θα τοποθετηθεί σε χώρο αναμονής έξω από την γραμματεία του Σχολείου, στο  χώρο υποδοχής των γραφείων του, και το άλλο θα κοσμεί την σχολική αίθουσα η οποία θα στεγάζει το τμήμα μέχρι να πάρουν οι μαθητές το Απολυτήριο τους. “Αυτά τα παιδιά μας συγκίνησαν όλους με την πρωτοβουλία τους και ευχόμαστε από καρδιάς  το παραδειγμα τους να βρει μιμητές”, σχολίασε ο Διευθυντής Τέχνης του  Myrό Antiques House κ. Πάρης Καπράλος.

Στην έκθεση της Myrό Gallery, η οποία θα διαρκέσει  μέχρι το Σάββατο 8 Απριλίου παρότι τα έργα έχουν αγοραστεί όλα, συμμετέχουν με έργο τους οι καλλιτέχνες: Κωνσταντίνος Αρώνης, Ιωάννης Αστερίου,  Καληάνθη Βογδοπούλου, Έλενα Εφέογλου, Χριστίνα Ζυγούρη, Κριστιάννα Ηλιοπούλου – Χοπιρτεάν, Φλοριάνα Ηλιοπούλου, Φίλιππος Καλαμάρας, Γιώτα Καρβουνιάρη, Δήμος Κηπουρός, Στυλιάνα Κατσιάρη, Γιώτα Κότικα, Θάλεια Κρυωνά, Εύη Κυρμακίδου, Χάρης Μαργαρίτης, Βαλεντίνη Μαυροδόγλου, Γκίβης Μιχαηλίδης, Θανάσης Μπαμπάνης, Δήμητρα Ξενάκη, Στράτος Πάλλας, Αλεξάνδρα Προβατίδου, Μιχάλης Σισμανίδης, Αντώνης Σμυρνιός, Έλενα Τονικίδη, Κερασία Τουλιάτου, Παναγιώτης Φτάρας, Φωτεινή Χαμηδιελή. Έργα μεγάλης αξίας ΔΩΡΙΣΑΝ η γνωστή Ελληνοαυστραλή ζωγράφος  Chrys Roboras, καθώς επίσης και οι Στέλλα Ζωγράφου, Γιώργος Καραφωτιάς, και ανεκτίμητης αξίας εν τη απουσία της προώρα χαμένη Ιωάννα Χάμου. Η έκθεση είναι επισκέψιμη Πέμπτη, Παρασκευή (11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00) και Σάββατο (11.00 – 15.00), και η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Σχετικά με τον Σύλλογο Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια “Φλόγα”
Η «Φλόγα» ιδρύθηκε το 1982 από ελάχιστους γονείς παιδιών με καρκίνο και σήμερα αγκαλιάζει χιλιάδες οικογένειες σε όλη την Ελλάδα, με γραφεία και εκπροσώπους στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας. Το σωματείο συμπαραστέκεται στις οικογένειες και για την καλύτερη ιατρική, ψυχική και κοινωνική φροντίδα των παιδιών που νοσούν από καρκίνο. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του ο Σύλλογος ενημερώνει και ευαισθητοποιεί την κοινωνία, αναδεικνύει, επισημαίνει, προβάλλει τα προβλήματα και πρώτη συμμετέχει όσο μπορεί στην επίλυση τους, ενώ έχει επανειλημμένως συγκεντρώσει χρήματα και δωρίσει εξοπλισμό εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ στις ειδικές μονάδες Δημόσιων Νοσοκομείων με μόνο σκοπό την αποδοτικότερη θεραπεία των παιδιών με καρκίνο. Περισσότερες πληροφορίες: www.floga.org.gr.

Σχετικά με την Myrό Gallery
Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

Σχετικά με τον Οίκο Δημοπρασιών Myrό Antiques House
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. Ο Οίκος βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οδηγίες για να έρθετε και κάθε πληροφορία: www.myroauctions.gr.   

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ