Monday, 27 February 2017

Δήμος Κηπουρός | Parallel Stories στην Αθήνα

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017 - Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει από τις 10 Μαρτίου την έκθεση ζωγραφικής του Δήμου Κηπουρού με τίτλο “Parallel Stories” που θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη 16 Μαρτίου στις 20:00 και θα διαρκέσει μέχρι και τη Μ. Πέμπτη 13 Απριλίου 2017.

Όπως αναφέρει ο Γιάννης Καστρίτσης, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας: «Ένας κόσμος γεμάτος αντιφάσεις, ανισότητες και αδικίες δεν θα μπορούσε και δεν πρέπει να αφήνει ανεπηρέαστο έναν νέο δημιουργό στις μέρες μας. Μέσα σε αυτόν τον κόσμο ο Δήμος Κηπουρός με εφόδιο τη ζωγραφική του, την ελκυστική αλλά και αποτελεσματική δυνατότητά του να αποτυπώνει με χρώματα και γραφές, με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο, αυτό τον κόσμο πάνω στο μουσαμά, προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην πρόθεση και στο αποτέλεσμα. Να βρει λύση χωρίς από την μια μεριά να καταφύγει στον εντυπωσιασμό και στην εκμετάλλευση του θέματος και από την άλλη μεριά να γίνει αυτό, με έναν αξιόπιστο και καλλιτεχνικό τρόπο, χωρίς να θυσιάσει την ζωγραφική του, όπου η λύση να είναι περισσότερο καλλιτεχνική παρά θεματογραφική. Ο προβληματισμός αυτός είναι διαχρονικός και απασχόλησε όλες τις περιόδους της τέχνης. Πάντα η ζωντανή τέχνη συνομιλούσε με την εποχή της και προσπαθούσε να την συμπεριλάβει. Φαίνεται ότι ο Δήμος καλώς αποπειράται αυτήν την σύγκρουση την οποία θα πρέπει να την φτάσει στο τέρμα της με όποιο τίμημα και αν έχει…».


Σύντομο Βιογραφικό
Ο Δήμος Κηπουρός γεννήθηκε στην Ορεστιάδα το 1987. Σπούδασε στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (2006-2011) και αποφοίτησε από το εργαστήριο του Γ. Καστρίτση. Για τα δύο επόμενα χρόνια παρέδιδε μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής στη Θεσσαλονίκη. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στις Καλές Τέχνες με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση στο Chelsea College of Arts (2014-2015). Έχει πραγματοποιήσει μία ατομική έκθεση και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές, με πλέον σημαντικές τη συμμετοχή του στην art athina 2016 με την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος και στην έκθεση «Προσφορά» που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης Μάνου Στεφανίδη. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και στην Πινακοθήκη Χρήστου και Σοφίας Μοσχανδρέου.

Εγκαίνια Έκθεσης: Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017, 20:00

Διάρκεια Έκθεσης: 10 Μαρτίου – Μ. Πέμπτη 13 Απριλίου 2017
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 16:00
Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
www.technohoros.org | info@technohoros.org

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ