Tuesday, 28 February 2017

Έκθεση ζωγραφικής της Φωτεινής Τσακιρούδη στην Myrό Gallery

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2017 - Η Myrό Gallery σας προσκαλεί στα εγκαίνια της έκθεσης της νεαρής ζωγράφου Φωτεινής Τσακιρούδη την Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017 στις οκτώ (20.00) το βράδυ, στον χώρο της “Κόγχη” (κεντρική είσοδος: Νικηφόρου Φωκά 8, κέντρο Θεσσαλονίκης).  Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 8 Απριλίου 2017.

Η καλλιτέχνις, σε δήλωση (statement) για την έκθεση της επισημαίνει: “Επίκεντρό μου ο άνθρωπος. Αυτό το τέλεια ατελές ον που είναι απο τη φύση του γεμάτο παράδοξα. Αγαπώ τη δυναμική και τις αδυναμίες του, το πολύπλευρο-πολυδιάστατο του χαρακτήρα του. Εμπνέομαι απο το κάλλος και αβίαστα το διακρίνω. Σκοπός μου είναι να αποδώσω την ομορφιά που υπάρχει γύρω μου με έναν πιο ενδιαφέροντα τρόπο. Να δείξω πως υπάρχει και κάτι παραπάνω. Παλεύω να σπάσω το ψυχρό προσωπείο του "ωραίου", να το αποτυπώσω με πάθος, ζωντάνια, ευφορία , να το παραποιήσω. Για τον λόγο αυτόν επιλέγω καθαρές γραμμές, έντονες αντιθέσεις, ξεκάθαρες φόρμες και φωτεινά δυναμικά χρώματα. Χρησιμοποιώ φιγούρες ηλεκτρισμένες, γνώριμες αλλά και άρτιες που ακροβατούν ανάμεσα στο αληθινό και το φανταστικό. Αυτό που περιμένω απο τον θεατή είναι να ξεφύγει απο το φαινομενικά άρτια αποδοσμένο και με μια βαθύτερη ματιά να εξερευνήσει τους αμετρητους κόσμους που μπορεί να κοιμούνται μέσα του”.

Σύντομο Βιογραφικό

H Φωτεινή Τσακιρούδη γεννήθηκε το 1985, και μεγάλωσε στις Συκιές Θεσσαλονίκης. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, και προπτυχιακή φοιτήτρια στο τμήμα Εικαστικών κι Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, όπου φοιτά στο 3ο Εργαστήριο με υπεύθυνους καθηγητές τον Γιώργο Τσακίρη και τον Βασίλη Βασιλακάκη. Έχει δείξει την δουλειά της σε ομαδικές εκθέσεις σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Ως ζωγράφος προτιμά κυρίως τα ακρυλικά χρώματα, τη σινική μελάνη, το μολύβι και τα μολύβια ακουαρέλας και φτιάχνει –κατά βάση- έργα μικρών διαστάσεων.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 8 Απριλίου 2017, και θα είναι ανοικτή -με ελεύθερη είσοδο για το κοινό- Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 και το Σάββατο 11.00 – 15.00.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ