Friday, 13 January 2017

Greek Marble Initiative Showroom at Myrο Gallery presents sculptor Stratos Pallas


Friday, January 13, 2017 -Myro Gallery and the Greek Marble Initiative are pleased to invite you to the opening of the solo exhibition of sculptor Stratos Pallas under the title "Complexes" that will take place Thursday, January 19, 2017 at 8:00 p.m. (20.00), on the site Greek Marble Initiative Showroom (address: 8, Nikiforos Fokas Str., Thessaloniki center). The exhibition is curated by Paris Kapralos.

The young sculptor's exhibition is focusing on the complex relations as experienced by us all daily, while things could be simpler. The sculptures depict various stages of human relationships, especially those incorporating burdened past, their wounds will never go away. The presentation of the series have narrative character and projects as a solution the erotic union. The sculptures are made of marble, some consist of several distinct parts, with different qualities and textures of the material endorsing the emotions and the psyche of special forms which they incarnate. The series of sculptor works is anthropocentric, as does all the work of the sculptor to date, both in sculpture and in his installations. An exquisite figurative sculptor, despite his young age, has won by hard work and his excellent work, attention, admiration and appreciation for his work.

The exhibition will last until Saturday, February 18, 2017, and will be open -with free admission for the public; Thursday, Friday 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 and Saturday 11.00 - 15.00.

Brief Biography
Stratos Pallas born in Thessaloniki, in 1990, and graduated from the School of Fine and Applied Arts of Aristotle University of Thessaloniki, with sculpture as his studies focus. He is mostly interested in the study and the extension of his knowledge on the technique of marble sculpturing. He has taken part in several group exhibitions in Greece presenting his work. In 2014 and for 3 months he participated in the residence programs of Glo'Art at Lanaken, Belgium, with an outcome of three sculptures. He has been admitted in the Greek Marble Initiative Summer symposium of 2013 as a Guest Artist, to become an Associated to the Initiative sculptor on 2014.








  • View and buy online all the artworks of the exhibition HERE (available after Thursday, January 19th 2017)
  • View all his works associated to the Greek Marble Initiative HERE
  • Updates about the sculptor available HERE
  • EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

    Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
    του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
    στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
    στην διάρκεια του στησίματος,
    φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
    ©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
    All rights reserved, 2016.

    Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

    Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


    Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ