Sunday, 15 January 2017

Οι Black Heart Procession στην Θεσσαλονίκη

Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017 - Οι Black Heart Procession επιστρέφουν! Η μπάντα που ξεκίνησε την μοναχική πορεία της το 1997, στο San Diego της California, κάνοντας το όνομά της συνώνυμο της ευαισθησίας, της μελαγχολίας και του λυρισμού, συνεχίζει το ταξίδι της. Mε αφορμή τη συμπλήρωση 20 ετών από την κυκλοφορία του εμβληματικού πρώτου album τους, θα πραγματοποιήσουν μία σειρά ζωντανών εμφανίσεων όπου θα το παρουσιάσουν ολόκληρο, μαζί με επιλεγμένα κομμάτια από ολόκληρη την καριέρα τους. Η Θεσσαλονίκη δεν θα μπορούσε να λείψει από τη διαδρομή τους κι έτσι θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε αυτότο σπάνιο show την Πέμπτη 30 Μαρτίου στο Fix Factory of Sound!

Εισιτήρια προπωλούνται προς 22 ευρώ (το ένα) και 40 ευρώ (τα δύο). Στο ταμείο, η τιμή θα είναι 25 ευρώ. Διάθεση: τηλεφωνικά στο 11 876, στα καταστήματα Public, Seven Spots, Reload, Media Markt και το www.viva.gr.

Πέμπτη 30 Μαρτίου, Fix Factory of Sound (26ης Οκτωβρίου 15, Θεσσαλονίκη / τηλ. 2310 500670 & 2310 504014 / www.fixfactoryofsound.gr). Οι πόρτες ανοίγουν στις 20:00.

Το 1997, όταν οι εξαιρετικοί indie-rockers Three Mile Pilot αποφάσισαν να κάνουν ένα διάλειμμα στη δραστηριότητά τους, ο τραγουδιστής / κιθαρίστας Pall Jenkins και ο πολυοργανίστας Tobias Nathaniel αποδύθηκαν σε ένα διαφορετικό, πιο σκοτεινό και χαμηλότονο, ταξίδι με όχημα τους Black Heart Procession. Πολλά χρόνια και albums αργότερα, το line-up της μπάντας γνώρισε αρκετές αλλαγές αλλά η καρδιά και η ψυχή του παραμένουν ο Jenkins και ο Nathaniel, χαρίζοντάς μας ορισμένα διαχρονικά, συγκινητικά και κλασικά δισκογραφικά διαμάντια και παραμένοντας περιπετειώδεις, εκλεκτικοί και συνεπείς σε μία σπάνια ποιότητα.

Από το 1998 μέχρι το 2009, κυκλοφόρησαν έξι albums (“1” / 1998, “2” / 1999, “Three” / 2000, “Amore Del Tropico” / 2002, “The Spell” / 2006, “Six” / 2009), που θαρρείς πως το ένα είναι καλύτερο από το άλλο, στα οποία περιέχονται μερικά από τα πιο όμορφα και ταυτόχρονα σπαρακτικά τραγούδια της τελευταίας εικοσαετίας, όπως τα “It’s A Crime I Never Told You About The Diamonds In Your Eyes”, “A Cry For Love”, A Light So Dim”, “The Waiter”, “Blue Water-Black Heart”, “Even Thieves Couldn’t Lie”, “Square Heart”, “The Letter”, “We Always Knew”, “Release My Heart”, “The Spell”, “Fade Away”, “The Old Kind Of Summer”, “Sympathy Crime”, “Drugs”, “Forget My Heart”, “When We Reach The Hill”, “Wasteland”, “The Invitation”, “The One Who Has Disappeared”, “Witching Stone” και τόσα άλλα.

Η πανέμορφη μουσική τους κίνησε σχεδόν αμέσως το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού, που συχνά αρέσκεται σε ιδιαίτερα και μελαγχολικά ακούσματα. Οι Black Heart Procession δεν άργησαν να τοποθετηθούν δίπλα σε ονόματα όπως οι Wovenhand, 16 Horsepower, The Walkabouts, Chris & Carla, Madrugada, Sivert Hoyem, Tindersticks, Low, Midnight Choir, Spain, Devastations, Sparklehorse, ακόμα και Nick Cave.

To 2017, μετά από χρόνια απουσίας, οι Black Heart Procession αποφάσισαν να παρουσιάσουν ζωντανά ολόκληρο το πρώτο τους album, “1”, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 20 ετών από την κυκλοφορία του. Οι ίδιοι θέλουν να απευθύνουν τα ακόλουθα λόγια προς τους φίλους τους:

“Σε μια μικρή πόλη, διαθέτοντας μόνο ελάχιστες πιθανότητες, δύο ταπεινοί απόκληροι μοχθούσαν πυρετωδώς στις μικρές ώρες της νύχτας δημιουργώντας μπαλάντες για την απώλεια και την υποτίμηση του εαυτού, ελπίζοντας να διαφωτίσουν τον κόσμο με την ιδιαίτερα μελαγχολική αταξία τους.

Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά, αυτοί οι ίδιοι αχρείοι φτάνουν στο κατώφλι σας για να πνίξουν τις λύπες σας, να απαλύνουν τον πόνο σας και να απελευθερώσουν τις καρδιές σας.

Οι Black Heart Procession, προμηθευτές του απαρηγόρητου, θα ήθελαν να σας προσκαλέσουν να παρευρεθείτε σε ένα μοναδικό event, ένα απεγνωσμένο πανηγύρι, έναν πένθιμο εορτασμό της κατήφειας. Είναι η δική σας πόλη, η δική σας απόγνωση, η δική σας λύτρωση.

Ελάτε μαζί μας στο γλέντι της θλίψης, καθώς τιμούμε την 20η επέτειο του πρώτου μας album. Γελάστε, κλάψτε και απαλλαχτείτε από τις αμαρτίες σας με εμάς. Μαζί, θα κάνουμε τον κόσμο πιο φωτεινό, θα αντιμετωπίσουμε τις σκιές κάτω από τα κρεβάτια μας και...

...όπως και να έχει, μπορείτε απλά να έρθετε στο show που θα γίνει στην πόλη σας, όπου θα παίξουμε τον πρώτο μας δίσκο από την αρχή μέχρι το τέλος, μαζί με κάποια ακόμα κομμάτια στο δεύτερο μέρος. Ελπίζουμε να σας δούμε όλους εκεί, τόσο τα δάκρυα του γέλιου όσο και της θλίψης.”

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ