Wednesday, 10 February 2016

Έκπληξη 7 -The Crisis edition

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016 - Ζωγράφοι, φωτογράφοι, γλύπτες, illustrators και καλλιτέχνες όλων των ειδικοτήτων, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, προσφέρουν αφιλοκερδώς τα έργα τους για να στηρίξουν τους άστεγους της Αθήνας, μέσω του ομαδικού εικαστικού project "Έκπληξη" που οργανώνει στον χώρο «ΓΗ Κ44», στο Γκάζι, μεταξύ 26 - 28 Φεβρουαρίου 2016 η εικαστική πλατφόρμα του artAZ. Οι καλλιτέχνες δημιουργούν έργα μικρής διάστασης που διατίθενται σε ενιαία συμβολική τιμή (€50), ώστε να μπορεί ο καθένας να υποστηρίξει τον σκοπό και ταυτόχρονα να αποκτήσει ένα πολύτιμο ενθύμιο. Ποια είναι η έκπληξη; Η υπογραφή του καλλιτέχνη είναι κρυμμένη και η ταυτότητα του αποκαλύπτεται μετά την αγορά του έργου! Η ομάδα της "Έκπληξη" σας καλεί να διαλέξετε, ανεπηρέαστα, τα έργα που μιλάνε στην καρδιά σας. Στην έκθεση συμμετέχουν καταξιωμένοι, ανερχόμενοι και πρωτοεμφανιζόμενοι καλλιτέχνες, που ανήκουν σε διαφορετικές σχολές και εκφράζονται σε διαφορετικά μέσα, ενώ τα έργα τους άλλοτε παραπέμπουν στον δημιουργό τους και άλλοτε είναι παραπλανητικά. Η εικαστική κοινότητα ενώνεται έτσι σε ένα δημιουργικό παιχνίδι αγάπης και προσφοράς. Τα έσοδα ενισχύουν το Πρόγραμμα Στήριξης Αστέγων της ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΚΟ.

Η έκθεση
Η φετινή Έκπληξη - Crisis edition δανείζεται το όνομα της από την επικαιρότητα, έχει όμως θετικό πρόσημο. Οι καλλιτέχνες αψηφώντας την κρίση, κινητοποιούνται για ακόμη μια φορά και χρησιμοποιούν το ταλέντο τους σαν εργαλείο θετικής αλλαγής, φωτίζοντας μια ακόμη διάσταση της δύναμης της τέχνης. Πλήθος μικρών έργων σας περιμένει και φέτος να γνωρίσετε το κοινωνικό πρόσωπο της Σύγχρονης Τέχνης αλλά και τις διάφορες τάσεις και τα ρεύματα της. Εσείς πρέπει απλά να στηρίξετε την πρωτοβουλία! Η έκθεση έχει ήδη ξεκινήσει online στο λήμμα "SURPRISE" στο artAZ (www.artaz.gr). Νέα έργα προστίθενται σε καθημερινή βάση, μέχρι την τελευταία στιγμή. Κάθε έργο έχει τον δικό του κωδικό αριθμό, που αντικαθιστά το όνομα του καλλιτέχνη. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν τα έργα και να σημειώσουν τους κωδικούς  της επιλογής τους προκαταβολικά. Μεταξύ 26 - 28 Φεβρουαρίου 2016, η έκθεση θα φιλοξενηθεί στον χώρο «ΓΗ Κ44», όπου θα γίνει η ζωντανή παρουσίαση και η πώληση των έργων. Τα έσοδα από τις πωλήσεις θα διατεθούν στο Πρόγραμμα Στήριξης Αστέγων της ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΚΟ.



«Καλλιτέχνης για μια ημέρα»
Όπως πάντα, η κεντρική έκθεση συνοδεύεται από παράλληλο πρόγραμμα που στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση του σκοπού και την προώθηση της δημιουργικής έκφρασης. Φέτος, η ενοτητα «Καλλιτέχνης για μια ημέρα» προσκαλεί τον καθένα να κάνει ακριβώς αυτό: να αναλάβει καλλιτεχνικά καθήκοντα για μια ημέρα και να δημιουργήσει ένα μικρής διάστασης έργο, για την ενίσχυση των αστέγων της Αθήνας.

Πληροφορίες για την ΜΚΟ Κλίμακα
Η ΜΚΟ Κλίμακα είναι ένας μη κερδοσκοπικός κοινωνικός φορέας ο οποίος παρέχει πολύπλευρες υπηρεσίες σε κοινωνικά αποκλεισμένα άτομα, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής τους και την κοινωνική τους επανένταξη. Από το 2001 υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα στήριξης στους άστεγους συμπολίτες μας περιλαμβάνοντας δράσεις από την πρόληψη έως την αποκατάσταση. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο www.klimaka.org.gr

Πληροφορίες για το artAZ 
Η εικαστική πλατφόρμα του artAZ λειτουργεί σαν γέφυρα μεταξύ της Ελληνικής και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής, στοχεύοντας στην επί της ουσίας προώθηση της Ελληνικής τέχνης στο εξωτερικό αλλά και στη συσπείρωση της εγχώριας εικαστικής κοινότητας με σκοπό την ενδυνάμωση της. Περισσότερες πληροφορίες για το artAZ μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση www.artaz.gr.

Διεύθυνση: «ΓΗ Κ44», Κωνσταντινουπόλεως 44, Γκάζι
Εγκαίνια έκθεσης: Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016, 20:00
Διάρκεια έκθεσης: 26-28 Φεβρουαρίου 2016
Ώρες λειτουργίας: Σάββατο 27 & Κυριακή 28/2, 12:00 - 19:00

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ