Monday, 23 March 2015

Be there | Meet the Artist 5 :: Workshops

Τρίτη 24 Μαρτίου 2015 - Στο πλαίσιο του τριήμερου αδιαμεσολάβητου project της Myró Gallery "Meet the Artist -Springtime", την Παρασκευή 27 Μαρτίου από τις 18.00 το απόγευμα θα λάβουν χώρα 3 workshops με ελεύθερη είσοδο, ως παράλληλες εκδηλώσεις.

18.00 - 19.00 Speedsketching με τον Χάρη Μητρούση
Συγκεκριμένα, στις 18.00 θα ξεκινήσει επίδειξη και workshop διάρκειας 1 ώρας από τον ζωγράφο Χάρη Μητρούση ο οποίος θα παρουσιάσει τεχνικές speedsketching ανθρώπινης φιγούρας. Ουσιαστικά η επίδειξη αφορά τον ζωγραφικό σχεδιασμό ανθρώπινης μορφής  με λίγες, αδρές γραμμές, ικανές να εντοπίθσουν και να αποδώσουν με λιτό τρόπο ως αναγνωρίσιμη μία ανθρώπινη μορφή. Στην συνέχεια θα γίνει ανάπτυξη των αρχικών σχεδίων - ζωγραφικών σημειώσεων με χρώμα, που θα οδηγήσει στην δημιουργία ενός πλήρους έργου. Θα υπάρχουν υλικά ώστε το κοινό να δοκιμάσει εφόσον επιθυμεί.

19.00 - 20.00 Γιώργος Ηλιάδης: Παρουσίαση χειροποιήτου κοσμήματος από φύλλο χαλκού
Στις 19.00 θα ξεκινήσει ένα workshop με τον γνωστό σχεδιαστή & εικαστικό Γιώργο Ηλιάδη. Ο καλλιτέχνης θα επιδείξει πως με απλά μέσα και ελάχιστα εργαλεία μπορεί κάποιος να βάλιε σε εφαρμογή την έμνευση του κατασκευάζοντας υπέροχα χειροποίητα κοσμήματα. Στην διάρκεια της επίδειξης τα κατασκευστεί ζεύγος ενωτίων (σκουλαρικιών) από φύλλο χαλκού, ενώ ο σχεδιαστής θα δεχτεί ερωτήσεις από το κοινό. Τα θέματα που θα καλυφτούν στην διάρκεια του workshop είναι:
- Κοπή του χαλκού με ψαλίδι μετάλλου, στο επιθυμητό σχήμα φύλλων δέντρου.
- Τεχνική σφυρηλάτησης και μορφοποίησης της επιφάνειας του μετάλλου. Χημική οξείδωση για να επιτευχθεί τεχνητή παλαίωση.
- Ολοκλήρωση της κατασκευής με προσαρμογή αγκίστρων, από σύρμα αργύρου.

20.30 - 21.30 Γεωργία Γρηγοριάδου: Mail Art Workshop
H χαράκτρια Γεωργία Γρηγοριάδου θα παρουσιάσει τον κόσμο του Mail Art, την δυνατότητα και τις προδιαγραφές κατασκευής έργων με βάση τα οποία κάθε καλλιτέχνης μπορεί να προσχωρήσει σε  ανταλλαγές έργων μεταξύ καλλιτεχνών μέσω  διεθνιούς πλατφόρμας. Στο πλαίσιο του workshops θα επιδειχθούν βέλτιστες τεχνικές και πρακτικές

Σχετικά με την διοργάνωση

Το Meet the Artist είναι μια  αδιαμεσολάβητη έκθεση 3 ημέρών στην διάρκεια της οποίας η Myrό Gallery παραχωρεί 24 "θέσεις" δηλαδή προκαθορσιμένους χώρους σε ισάριθμους καλλιτέχνες, οι οποίοι παραμένουν στον χώρο όλες τις ώρες λειτουργίας της έκθεσης και αλληλεπιδρούν με το κοινό. Αυτή είναι η 5η διοργάνωση του project. Περισσότερες πληροφορίες, προφίλ των συμμετεχόντων κλπ. ΕΔΩ.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ