Friday, 9 July 2010

Curriculum Vitae | Φώνη Τζιτζιμίκα / Foni Tzitzimika



H Φώνη Τζιτζιμίκα γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Ψυχολογία στο τμήμα Ψυχολογίας Φιλοσοφικής Σχολής Αριστοτέλειου πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και ολοκλήρωσε τις σπουδές της με το Master στην Ψυχανάλυση από το πανεπιστήμιο του Essex (Μ. Βρετανία), ενώ είναι μέλος της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας (British Psychological Society-BPS). Διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στην Θεσσαλονίκη, συνεργάζεται με παιδικούς σταθμούς στην πόλη  και ασχολείται με διοργάνωση ομιλιών και συντονισμό σχολών γονέων, και το ιδιωτικό Πολυϊατρείο-Ιατρική Περίθαλψη MEDICS. Παράλληλα, υπήρξε επιστημονική συνεργάτιδα της Κλινικής Πλαστικής Χειρουργικής του ΑΠΘ. (Έδρα-Νοσοκομείο Παπαγεωργίου Θεσσαλονίκης) από τον Οκτώβρη του 2006 μέχρι τον Ιούλιο του 2009. Εξάλλου, ίδρυσε μαζί με τον σύντροφο της Σταύρο Μυρωνίδη το Myrό Antiques House, για το οποίο έκτοτε εργάζεται σε όλες τις δραστηριότητές του.

Info: fonitzitzi@hotmail.com / (0030)6937372809

 

|

Foni Tzitzimika was born, lives and works in Thessaloniki, Greece. She studied Psychology in the Dpt. of Psychology of the Aristotle University of Thessaloniki, and completed her studies with a Master of Arts in Psychoanalytic studies University of Essex, UK, while she is a member of the British Psychological Society-BPS (Graduate Member) since September, 2004. She maintains a private office in Thessaloniki, working with nursery schools in the city, organizing speeches and co-ordinating parents. Also, she co-operates with the private Polyclinic Medical Care “MEDICS”, while she has been a scientific associate of the Department of Plastic Surgery, AUTH (Papageorgiou Hospital of Thessaloniki) from October 2006 until July 2009. In addition, she founded with her partner Stavros Muronidis “Myrό Antiques House”, thence involved in all its activities.

Info: fonitzitzi@hotmail.com / (0030)6937372809

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ