Myro Vitrina | Χριστίνα Βούλγαρη: Σωματότητα (έκθεση φωτογραφίας)

Πέμπτη 2 Μαρτίου 2017 - H Myrό Gallery σας προσκαλεί να παρεβρεθείτε στα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας της Χριστίνας Βούλγαρη στον χώρο της Βιτρίνας της την Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017 στις ΟΚΤΩ (20.00) το βράδυ.

Το σύνολο «σωματότητα», της Χριστίνας Βούλγαρη είναι έρευνα αυτοπροσδιορισμού μέσα από το φωτογραφικό φακό. Το σώμα είναι η εδράζουσα σύνθεση. Όχι ένα οποιοδήποτε σώμα, αλλά της ίδιας της φωτογράφου. Οι ιδιότητες, ,η ευπλασία του, η μοναδικότητα των χαρακτηριστικών, τα σημάδια και οι παρεμβάσεις πάνω σε αυτό είναι στίγματα στον κόσμο και θέσεις της ταυτότητας. Είναι το πολύμορφο περιεχόμενο της ανθρώπινης φύσης που αντανακλάται στο σώμα.

Η ψυχική, η βιωματική και η εμπειρική ταυτότητα του υποκειμένου, μορφοποιούνται μέσα από την επίσης προσωπική παρέμβαση στις αρχικές λήψεις, η οποία παρότι γίνεται με ψηφιακά μέσα, φαντάζει σχεδόν ζωγραφική. Αυτά τα μη απτά χαρακτηριστικά της ταυτότητας, διανύουν τη διαδρομή με όχημα το σώμα της ίδιας της φωτογράφου για να καταδειχθεί πως είμαστε το φέρον απτό αντικείμενο του περιεχόμενου μας. Το ένα δεν ζει χωρίς το άλλο. Απεναντίας, αλληλοπροσδιορίζονται και αλληλοσυμπληρώνονται διαρκώς σε έναν αέναο κύκλο. Το ανθρώπινο σώμα είναι ένα ανεξάντλητο όχημα έμπνευσης και ιδιοτήτων, απόλυτα εξατομικευμένο, αυτοδύναμο, αυτοπροσδιοριζόμενο και η αναμφισβήτιτη απόδειξη της ουσίας μας. Περικλείει το περιεχόμενό μας, το οποίο άλλοτε εικονογραφείται ολοκληρωμένα και άλλοτε ελλιπώς προς τον έξω κόσμο. Το ερώτημα επομένως είναι, πόση από την πραγματική μας ταυτότητα αποκαλύπτουμε. Πόση «σωματότητα»;

Σύντομο Βιογραφικό
Η Χριστίνα Βούλγαρη γεννήθηκε το 1985 στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το τμήμα Πλαστικών Τεχνών & Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων το 2007 με βραβεύσεις από το Ι.Κ.Υ και φορείς του πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Με υποτροφία του Ι.Κ.Υ συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στο ίδιο τμήμα από όπου και αποφοίτησε το 2010 με ειδίκευση στην Ιστορία Νεοελληνικής Τέχνης και Επιμέλεια Εκθέσεων.  Μεταξύ 2011 και 2013 εργάστηκε και μετεκπαιδεύτηκε στο Ινστιτούτο Ιστορίας της Τέχνης του Τμήματος Φιλοσοφικής του Karls Ruprecht Universität της Χαϊδελβέργης στη Γερμανία. Έχει συνεργαστεί με μεγάλα μουσεία και Πινακοθήκες ανά την Ελλάδα στην αποδελτίωση και φωτογραφική καταλογογράφηση αρχειακού υλικού και έργων τέχνης, επιμελήθηκε στο Goethe Institut της Θεσσαλονίκης εκθέσεις φωτογραφίας και από το 2013 εργάζεται ως φωτογράφος με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα εκπονεί τη διδακτορική της διατριβή στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Σχετικά με την Myrό Gallery
Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.